میزان حال فعلی افراد است اما نه برای احمدی نژاد!

کدخبر: ۱۹۲۴۴۰
عصرایران - مصطفی داننده: احمدی نژاد بازهم خود را به تیتر اصلی رسانه‌ها رسانده است. رییس جمهور سابق ایران با حمله به قوه قضاییه توانسته است بعد از مدت‌ها به مرکز توجه‌ها برگردد. کاری که او به شدت به آن علاقه دارد. در زمان ریاست جمهوری نیز احمدی نژاد دوست داشت همیشه در مرکز دید باشد.
میزان حال فعلی افراد است اما نه برای احمدی نژاد!

این شلوغ‌ کاری‌های احمدی نژاد باعث شده است تا اصلاح‌طلبان و مخالفان احمدی نژاد خطاب به اصول‌گرایان بگویند دیدید ما در مورد احمدی نژاد درست می‌گفتیم. دیدید احمدی نژاد چهره واقعی خود را نشان داد. حالا که او خود واقعی‌اش را به نمایش گذاشته چرا سکوت کردید و نمی‌گویید اشتباه کرده‌ایم؟

بعد از این کنایه‌ها، کیهان به عنوان یکی از حامیان سرسخت احمدی نژاد به ویژه در دولت نهم به صدا آمده است و نوشته است:« در پاسخ به اینها باید گفت همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند ملاک حال فعلی افراد است در این مورد نیز آنچه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد حال فعلی افراد است و این حال منجر به تخطئه همه گذشته فرد نمی‌شود و بر همین منوال مواضع امروزی حلقه انحرافی دلیلی بر درستی ادعاهای باطل فتنه‌گران نمی‌شود.»

کیهان می‌خواهد بگوید آن زمان که ما از احمدی نژاد حمایت کردیم او خوب بوده است و حال تغییر کرده است و ما اشتباه نکردیم و برای این استدلال خود به سخن معروف امام خمینی رجوع کرده‌ است.

میزان حال فعلی افراد است اما نه برای احمدی نژاد

 باید به کیهان و دوستانش نکاتی را متذکر شویم. شأن صدور جمله « ملاک حال فعلی افراد است» چه در فرمان 8 ماده ای چه در وصیت نامه امام ، در مورد کسانی است که در قبل از انقلاب دچار خطاها و خلاف‌هایی شده‌اند و بعد از پیروزی انقلاب به دامان انقلاب پناه آورده بودند و می‌خواستند در جمهوری اسلامی زندگی کنند.

امام بر این باور بود که نباید افرادی را به دلیل خطاهایی قبل یا اوایل انقلاب حذف کرد و باید آن ها را با آغوش باز بپذیرید چرا که میزان حال فعلی افراد است.

امام دوست داشت حلقه دوست‌داران انقلاب وسیع باشد و جامعه به خودی و غیر خودی تقسیم نشود.

این جمله ربطی به حال روز احمدی نژاد و حامیان سابقش ندارد.

به نظر بسیاری از جمله نگارنده این متن، احمدی نژاد هیچ تغییری نکرده است. رفتار امروز او درست همان رفتار سال 84 و 88 است. ما به درستی انحراف او را تشخیص داده بودیم و حضور احمدی نژاد در راس قوه مجریه را برای کشور خطرناک می‌دانستیم.

کیهان، اصول‌گرایان و برخی از روحانیون اما به شدت از احمدی نژاد حمایت می‌کردند و او را نعمت الهی برای ایران می‌خواندند. چرا که تصور می‌کردند او به چنگ زدن به هاشمی و اصلاح‌طلبان بسنده می‌کند و به سراغ دیگران نمی‌رود.

اتفاقا کیهان باید امروز پاسخ حمایت‌های خود از احمدی نژاد را بدهد. حمایت‌های آنها باعث بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی برای کشور شد. نمی‌شود چشم‌ها را بر روی آن اشتباهات و مشکلاتی که برای مردم ایجاد شد ببندیم و بگوییم میزان حال فعلی افراد است.

اصول‌گرایان امروز به گونه‌ای از کنار مسئله احمدی نژاد عبور می‌کنند که گویی آنها از سال 92 و بعد از دوران احمدی نژاد وارد فضای سیاسی کشور شده‌اند و زمان احمدی نژاد را درک نکرده‌اند.

آنها باید مسئولیت کارهای احمدی نژاد را بپذیرند و در مورد اشتباه خود به مردم پاسخ دهند. «کی بود کی بود، من نبودم» دیگر جواب نمی‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید