اثر منطقه‌ای «جنگ شاهزادگان» در عربستان

کدخبر: ۱۹۲۶۸۳
حسن روحانی رئیس‌جمهور روز گذشته در اولین سفر استانی دولت دوازدهم، برای دیداری دو روزه از استان سیستان‌وبلوچستان وارد این استان شد. او در اجتماع بزرگ مردم زابل، با بیان اینکه ما خواستار منطقه‌ای امن، قدرتمند و آباد هستیم و این را برای خودمان و همه کشورهای منطقه می‌خواهیم، گفت: ایران رقابتی در زمینه توسعه با دیگر کشورهای منطقه ندارد، بلکه برای توسعه منطقه با دیگر کشورها همکاری و شراکت می‌کند. این قولی است که به کشورهای منطقه داده‌ایم و علاقه‌مندیم با تمام کشورهای منطقه روابطی برادرانه و صمیمی داشته باشیم.
اثر منطقه‌ای «جنگ شاهزادگان» در عربستان

رئیس‌جمهوری همچنین گفت: اگر بعضی از کشورها از ما فاصله گرفته‌اند، تقصیر خود آنهاست. ما خواهان فاصله نیستیم و نمی‌خواهیم روابط‌مان با هیچ کدام از کشورهای منطقه دوستانه و برادرانه نباشد. ما نمی‌خواهیم بین ایران و کشورهای منطقه، بین ایران و دنیای عرب و بین ایران و جهان اسلام فاصله باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور اظهار کرد: شاید بعضی کشورها درون خودشان جنگ شاهزاده‌ها دارند اما این تقصیر ما نیست. تقصیر ما نیست اگر بعضی کشورها از سه سال پیش؛ یمن کشور همسایه‌شان را بمباران می‌کنند، اما نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند و شکست خورده‌اند. تقصیر ما نیست اگر بعضی‌ها، سال‌ها به داعش کمک کردند تا مثلا در منطقه نفوذ داشته باشند، اما امروز مشاهده می‌کنند که پایه‌های داعش فرو ریخته است. ما خواهان دوستی، وحدت و برادری هستیم. روحانی دربخش دیگری از سخنانش گفت: برخی قدرت‌ها اختلاف اقوام، مذاهب و تروریسم را در سراسر منطقه رخنه دادند جز ایران عزیز که به‌دلیل اسلام معتدل فرصتی به اختلاف و تروریسم داده نشد.

نابودی پایگاه‌های دائمی داعش

او در ادامه سخنانش در جمع مردم زابل در ورزشگاه شهید حسینی طباطبایی با بیان اینکه افتخار ما حفظ وحدت است؛ سیستان‌وبلوچستان وحدت و مرزبانی خود را به خوبی حفظ کرده است، گفت: کمک مردم استان سیستان‌وبلوچستان به زلزله‌زدگان کرمانشاه نماد ایران متحد در این گذرگاه تاریخی است.  روحانی با ابراز خشنودی از اینکه امروز ملت‌های منطقه در کنار نیروهای نظامی‌شان و با کمک کشورهای دوست‌شان توانسته‌اند بر تروریست‌ها فائق شوند، اظهار کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی نقشه شومی برای این منطقه طراحی کرده بودند.

بنا نبود داعش به این زودی از بین برود، بلکه به‌عنوان توطئه‌ای برای کل منطقه خاورمیانه پیش‌بینی و طراحی شده بود و قرار بود از مسیر عراق و سوریه به کل آسیای مرکزی، ایران و مناطق دیگر توسعه پیدا کنند و از این رهگذر چهره اسلام واژگون معرفی شده، اسرائیل در منطقه تقویت شود و جای بدخواهان و دشمنان در منطقه نیز تقویت شود، اما مردم و ملت‌های هوشیار منطقه توانستند این توطئه را در هم شکسته و در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوشحالیم امروز پایگاه‌های اصلی داعش در منطقه از بین رفته، تصریح کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد روزی باشیم که اساس خشونت و تروریسم در این منطقه ریشه‌کن شود.

روحانی تاکید کرد: ما عاشق پیامبر(ص) و خاندان رسالت هستیم و کتاب هدایت ما قرآن و راه نجات ما وحدت، انسجام و برادری است و ما یک قبله، یک پیامبر و یک کتاب داریم و اخلاق ما اخلاق محمدی(ص) است که همه از شیعه و سنی عاشق پیامبر و خاندان رسالت هستیم. رئیس‌جمهور ادامه داد: ما به‌دنبال آن هستیم که همه کشورهای اسلامی در کنار هم و متحد باشند و همواره یار و یاور همه مسلمانان در سراسر منطقه خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید