عراق ارجاع معاونان رئیس‌جمهوری این کشور به دستگاه قضا را تکذیب کرد

کدخبر: ۱۹۲۷۲۱
کمیته شفاف‌سازی امروز (یکشنبه) اطلاعات مبنی بر ارجاع معاونان رئیس‌جمهوری عراق به دستگاه قضا را تکذیب کرد و اخبار منتشر شده در این زمینه را اطلاعات غیردقیق خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، هیئت شفاف سازی در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضوع ارجاع معاونان ریاست‌جمهوری عراق به دستگاه قضا به اتهام اکتساب مال به شیوه غیرقانونی به اشتباه از روزنامه الصباح عراق نقل شده و این اظهارات مربوط به مصاحبه قبلی رئیس هیئت با این روزنامه بوده است.

این هیئت افزود: رئیس هیئت در چارچوب گفت‌وگویش با این روزنامه اطلاعاتی که مربوط به تصمیمات قبلی این هیئت بوده و در گزارش سالیانه هیئت در سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ منتشر شده، آورده بود.

در ادامه این بیانیه آمده است، رئیس هیئت در آن گفت‌وگو اشاره کرده بود که هیئت پرونده "کسب مال به طور غیرقانونی" را برای اولین بار در عراق در پایان سال ۲۰۱۵ و در سال ۲۰۱۶ باز کرد و باز کردن این پرونده موجب شد سه معاون سابق نخست‌وزیر عراق در آن زمان به دستگاه قضا ارجاع داده شوند. لذا اصلا منظور معاونان رئیس‌جمهوری نیست.

این هیئت از رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خواست در انتقال اخبار دقت و واقع‌بینی را رعایت کرده و به منابعی که موثق و رسمی نیستند، تکیه نکنند.

برخی رسانه‌ها امروز اعلام کردند، این هیئت که مسؤول مبارزه با فساد در عراق است هر سه معاون رئیس جمهوری عراق را به "کسب مال به طور غیرقانونی" متهم کره است.

نوری مالکی، نخست‌وزیر سابق عراق، اسامه النجیفی، رئیس سابق پارلمان و ایاد علاوی، رئیس یکی از فراکسیون‌های قدرتمند پارلمان عراق معاونان رئیس جمهور این کشور محسوب می‌شوند.

هشام رکابی، سخنگوی دفتر نوری مالکی امروز اخبار منتشر شده مبنی بر ارجاع معاونان رئیس‌جمهوری به دستگاه قضا را تکذیب کرد و آن را منحرف کردن افکار عمومی خواند و از موسسه‌ای که این خبر را منتشر کرده، خواست عذرخواهی کند.

این سخنگو گفت: آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، نادرست است و هیچ اقدامی از سوی بخش‌های ناظر یا دستگاه قضا در این موضوع صورت نگرفته است.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اخیرا اعلام کرده بود که بعد از پایان جنگ با تروریسم "جنگ با فساد" را آغاز می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید