کاخ سفید بار دیگر در صدد توجیه اقدام ضداسلامی ترامپ برآمد

کدخبر: ۱۹۲۷۳۷
سخنگوی کاخ سفید مدعی شد «دونالد ترامپ» نمی‌دانست ویدئو‌هایی ضداسلامی که بازنشر کرده است، از طرف یک گروه انحرافی انگلیسی منتشر شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولتیکو؛ پس از آنکه بازنشر ویدئو‌های ضداسلامی از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، جنجال زیادی در میان مقامات و شهروندان انگلیسی به راه انداخت، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید، طی بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس جمهور اطلاع نداشت این ویدئو‌ها در ابتدا از سوی یک گروه سیاسی راست افراطی در انگلیس منتشر شده بودند.

ویدئو‌هایی که ترامپ بازنشر کرده بود نشان می‌داد اجتماعات مسلمانان فقط به دنبال انجام اقدامات خشونت آمیز هستند. حتی وقتی «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، نسبت به بازنشر این ویدئو‌ها معترض شد، ترامپ با گستاخی پاسخ داد: بهتر است به فکر خودتان باشید. ما که در آمریکا مشکلی نداریم.

اندکی پس از بازنشر ویدئو‌ها در حساب کاربری ترامپ، مشخص شد این تصاویر از سوی یک گروه سیاسی فراملیتی در انگلیس تهیه شده بود.

سندرز در ادامه به توجیه عمل غیردیپلماتیک ترامپ پرداخت و گفت: من فکر می‌کنم پرزیدنت به خوبی از آنچه گفت آگاه بود، منظور او این بود که ما با تهدید واقعی از جانب خشونت‌های افراط گرایانه و تروریست‌ها مواجه هستیم، نه فقط در انگلیس؛ بلکه در سراسر جهان، به ویژه اروپا.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس روز چهارشنبه از این عمل ترامپ به شدت انتقاد کرده بود و مراتب اعتراض لندن را درباره اینکه رئیس جمهور آمریکا به صدای گروهی افراطی تبدیل شده است که نفرت را گسترش می‌دهند و با دروغ پردازی فقط موجب اشاعه ترس و وحشت می‌شوند، ابراز کرد.

ترزا می‌ در سفری که به اردن داشت، به این موضوع اشاره کرد و گفت: کاملا واضح است بازنشر کردن توییت این گروه افراطی یک کار واقعا اشتباه بود.

در یکی از ویدئو‌ها نشان داده می‌شود شخصی در حال کتک زدن یک پسر نوجوان هلندی است. انتشار دهندگان ویدئو مدعی شدند مرد ضارب یک مسلمان مهاجر است؛ اما اندکی بعد سفارت هلند در واشنگتن اعلام کرد شخصی که در حال کتک زدن پسربچه است، مهاجر نیست و در هلند متولد و بزرگ شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید