سفیر فرانسه در روسیه: مکرون تلاش کرد ترامپ را برای حفظ برجام متقاعد کند

کدخبر: ۱۹۳۰۰۶
سفیر فرانسه در روسیه اعلام کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه تلاش کرد دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را برای حفظ برجام متقاعد کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سیلوی برمن سفیر فرانسه در روسیه در سخنرانی در دانشگاه فدرال اورال روسیه گفت: موضع فرانسه در خصوص برجام واضع است؛ برجام توافق بین المللی مهم است و باید حفظ شود.

شبکه تلویزیونی راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود به نقل از سفیر فرانسه در روسیه نوشت: برجام توافق بسیار مهمی است، زیرا جهان را امن تر می کند.

سیلوی برمن گفت: امانوئل مکرون موضع فرانسه را در باره برجام بارها اعلام کرده است، موضع پاریس در این باره مشابه موضع لندن، مسکو و پکن است.

راشاتودی در ادامه خبر خود نوشت: شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) به تازگی از جامعه جهانی خواسته است تمام تلاش خود را برای حفظ برجام بکار بندد.

فرانسه از حامیان اروپایی برجام است و مقام های این کشور بارها بر حفظ این توافق بین المللی تاکید کرده اند.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز 28 شهریور ماه در دیدار با ترامپ خواستار باقی ماندن واشنگتن در توافق هسته‌ای با ایران شد.

به گزارش ایرنا، «برایان هوک» مدیربرنامه ریزی سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص دیدار ترامپ و مکرون به خبرنگاران گفت: دونالد ترامپ معتقد است که برجام دارای نقایص بسیاری است و این موضوع را با همتای فرانسوی خود در میان گذاشت.

رئیس جمهوری فرانسه 28 شهریور ماه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل نیز گفت که کنارگذاشتن توافق هسته ای ایران اشتباه بزرگ و سنگینی است، این توافق خوبی است که برای صلح لازم و ضروری است.

مکرون تصریح کرد که نباید توافق هسته ای با ایران را کنار گذاشت و پایان دادن به توافق هسته ای با ایران اشتباه بزرگی خواهد بود.

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید