رئیس گارد علی عبدالله صالح ترور شد

کدخبر: ۱۹۳۰۸۳
ایرنا: منابع خبری بامداد چهارشنبه اعلام کردند: «سرلشکر مهدی مقوله» رئیس گارد ریاست جمهوری و بارزترین نظامی نزدیک به «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن در روستای ریمه حمید در صنعا کشته شد.
رئیس گارد علی عبدالله صالح ترور شد

به گزارش تارنمای روزنامه الیوم السابع مصر، منابع محلی یمنی اعلام کردند که جسد مقوله در بیمارستان الکویت صنعا نگهداری می شود.

وی 12 دسامبر سال 2016 (22 آذرماه 95) از سوی انصارالله و کنگره مردمی یمن به عنوان رئیس جدید گارد ریاست جمهوری منصوب شد.

این تارنمای خبری همچنین مدعی شد: سرلشکر عبدالله صبعان دیگر فرمانده نزدیک به صالح، خود را به حوثی ها (انصارالله یمن) تسلیم کرد. به نوشته این تارنما صبعان سپس اعدام و جسدش اکنون در بیمارستان انقلاب شهر صنعا قرار دارد.

در همین حال، «طارق محمد عبدالله صالح» فرمانده نیروهای حزب کنگره مردمی یمن که پس از کشته شدن صالح رئیس جمهوری پیشین این کشور، بسیاری وی را جانشین عمویش می دانستند، روز سه شنبه در درگیری با نیروهای انصارالله یمن کشته شد.

وزارت کشور یمن روز دوشنبه خبر کشته شدن «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین این کشور را تایید کرد.

صالح روز دوشنبه 4 دسامبر ٢٠١٧ ( 13 آذر) در حالی که با سران حزب کنگره مردمی یمن از صنعا عازم استان مأرب (در حال فرار به سوی امارات) بود، به همراه شماری از همراهانش کشته شد. 

مهاجمان عبدالله صالح درحالی که با 20 دستگاه خودرو کاروان وی را تعقیب می کردند، او را از خودرویش پیاده و تیرباران کردند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند طارق العواضی معاون دبیرکل حزب کنگره نیز به همراه عبدالله صالح به قتل رسیده و سرتیپ خالد پسر صالح نیز بازداشت شده است.

صنعا پایتخت یمن از چهارشنبه گذشته (8آذرماه 96) صحنه درگیری مسلحانه میان انصارالله و نیروهای هوادار صالح بود که این امر منجر به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای دو طرف شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید