ترامپ رسما فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را اعلام کرد

کدخبر: ۱۹۳۱۱۶
دونالد ترامپ دقایقی پیش با امضای فرمانی انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل از تل آویو به بیت المقدس را اعلام کرد.
ترامپ رسما فرمان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را اعلام کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، ترامپ در سخنرانی قبل از امضای این فرمان گفت که این کاری بود که قبل از او روسای جمهوری آمریکا باید انجام می دادند.

امضای این فرمان از سوی دونالد ترامپ به این معنی است که آمریکا بیت المقدس را به معنی پایتخت اسرائیل از نظر سیاسی شناسایی کرده است.

آمریکا اولین کشوری است که سفارت خود را به بیت المقدس منتقل می کند. کنگره آمریکا 20 سال پیش انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را تصویب کرده بود اما هیچ یک از روسای جمهوری آمریکا حاضر به اجرایی کردن این مصوبه نشده بودند.

از چند روز پیش موجی از مخالفت با این تصمیم دونالد ترامپ از سوی کشورهای اسلامی اعلام شد. این در حالیست که کشورهای متحد آمریکا همچون بریتانیا نیز این کار را عملی غیر سازنده در مسیر گفتگوهای صلح در فلسطین توصیف کردند.

امضای این فرمان به معنی انتقال ناگهانی سفارت آمریکا به قدس اشغالی نیست چرا که این کار از نظر سیاسی و لجستیکی نیازمند مقدماتی است که پیش بینی می شود چند سال به طول بینجامد. با این حال شناسایی قدس از سوی آمریکا به عنوان پایتخت اسرائیل از نظر سیاسی اهمیت زیادی در تحولات منطقه دارد.

 سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در شماری از کشورها در پی تصمیم رئیس جمهور این کشور برای اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به حال آماده باش در آمده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا درباره وقوع اقدامات خشونت آمیز در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد هشدار داده است.

هشدار وزارت خارجه آمریکا نشان می دهد این تصمیم ترامپ می تواند خشم جهان عرب و اسلام را برانگیزد و به تظاهرات علیه سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان بیانجامد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید