پیونگ یانگ هشدار داد

محاصره دریایی کره شمالی به معنی اعلام جنگ رسمی آمریکا است

کدخبر: ۱۹۳۴۴۴
باشگاه خبرنگاران جوان: پیونگ‌یانگ اقدام احتمالی آمریکا در محاصره دریایی کره شمالی را به منزله تهاجم به استقلال خود و اعلام رسمی جنگ در نظر می‌گیرد.
محاصره دریایی کره شمالی به معنی اعلام جنگ رسمی آمریکا است

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی روز یکشنبه در مطلبی نوشت اقدام احتمالی آمریکا در محاصره دریایی کره شمالی، نقض استقلال یک کشور است و پیونگ یانگ این اقدام آمریکا و هم پیمانان آن را به منزله تهاجم به استقلال خود و اعلام رسمی جنگ در نظر می گیرد.

کره شمالی در تاریخ 29 نوامبر موشک بالستیک بین قاره ای جدیدی به نام هواسونگ-15 آزمایش کرد که بنابر اعلام پیونگ یانگ قادر است هر نقطه از خاک آمریکا را هدف قرار دهد. در پی این آزمایش موشکی، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت جامعه بین الملل باید اقدامات مضاعفی را برای تقویت امنیتی دریایی در پیش گیرد که ممنوع کردن حمل و نقل دریایی و انتقال کالا به کره شمالی و از مبدا این کشور در میان این اقدامات قرار دارد.

بحث محاصره دریایی را واشنگتن در جریان بحث هایی که در ماه سپتامبر درباره تحریم ها علیه کره شمالی صورت گرفت مطرح کرد ولی به سبب مخالفت چین و روسیه، این موضوع در قطعنامه گنجانده نشد.

همزمان با تشدید تنش ها در شبه جزیره کره، چین و روسیه پیشنهاد داده اند کره شمالی آزمایش های هسته ای خود را در قبال اقدام کره جنوبی و آمریکا در توقف تمرینات نظامی مشترک خود متوقف کند. کره شمالی این تمرینات نظامی را به منزله کسب ‌آمادگی برای حمله به خاک خود در نظر می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید