اختلاف‌نظر احزاب اصلی آمریکا درباره رسیدگی به پرونده‌های ترامپ و کلینتون

کدخبر: ۱۹۳۵۲۰
دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا بر سر اولویت دادن به تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا و پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون اختلاف نظر دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، تنش‌های میان اعضای دو حزب بزرگ آمریکا در کمیته قضایی سنای این کشور به شدت بالا گرفته است و طرفین یکدیگر را به امتناع از همکاری در پیشبرد تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و پرونده «هیلاری کلینتون» رقیب اصلی رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در این انتخابات، متهم می‌کنند. اختلاف نظر اعضای این کمیته در مورد روند تحقیقات و جهت آنها مانع پیشرفت کار شده است.

جمهوری‌خواهان مدام به رسوایی‌های دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» از جمله ناکامی اداره فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در مدیریت پرونده ایمیل‌های شخصی هیلاری کلینتون رجوع می‌کنند. اما دموکرات‌ها می‌گویند این کمیته باید بر احتمال همدستی پویش انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه و روشن شدن شرایط اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌آی، تمرکز کند.

آنها غرض سناتور «چاک گرسلی» رئیس کمیته مذکور، برای رسیدگی به پرونده روسیه و ترامپ را زیر سوال می‌برند. از نظر این مقامات، گرسلی تمایلی به بررسی دقیق اقدامات دولت ترامپ و احتمال ممانعت او از اجرای عدالت را ندارد.

سناتور «دیک دربین» در این باره گفت: «جمهوری‌خواهان از انجام این کار امتناع کرده‌اند و تلاش می‌کنند اذهان عمومی را از این پرونده منحرف کنند و بارها به تحقیقات هیلاری کلینتون برمی‌گردند. ناامید کننده است».

دموکرات‌ها مایل هستند «دونالد ترامپ جونیور» فرزند ارشد ترامپ، درباره ارتباطش با ویکی‌لیکس که ایمیل‌های کلینتون را افشا کرد و ارتباطش با وکیل روسی بازجویی شود. سناتور «ریچارد بلومنتال» در نامه‌ای از گرسلی درخواست کرد فوراً ترامپ جونیور را احضار کند.

اما گرسلی انجام فوری این کار آن هم به صورت عمومی را ضروری نمی‌داند و اعلام کرد ترامپ جونیور به خوبی با این کمیته همکاری کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید