هدایتی : در دوره طاهری 19 میلیارد تومان به پرسپولیس پول دادم!

کدخبر: ۱۹۳۶۷۰
خبرآنلاین : در شبی رویایی در برنامه ۹۰ کلی ادعای بزرگ مالی درباره پرسپولیس طاهری و حسین هدایتی مطرح شد!
هدایتی : در دوره طاهری 19 میلیارد تومان به پرسپولیس پول دادم!

علی اکبر طاهری مدیر پیشین پرسپولیس بعد از مدت ها روی خط برنامه ۹۰ آمد تا درباره ماجرای گولچ حرف بزند. او درباره ادعای ۲۰۰ هزار یورویی هدایتی که برای این بازیکن پرداخت شده است ، گفت:«صحبت ها عباراتی که درباره ما گفته می شود ، یک تهمت قطعی است و بعد می گویند ابهام است. مثلا گفتند ۶۱ میلیارد در دوره ما ناپدید شده است و باید به این گفته ها باشگاه توضیح می داد.

 این جای تاسف است که ۶۱ میلیارد گم شده باشد و حسابرس های مالی هم برایش پاسخی نداشته باشند. اما درباره گولچ جای تاسف دارد که اخلاق به جایی برسد که افرادی یک سری حرف ها را بزنند که اگر این دنیا هم قرار نباشد جواب بدهند ، باید به آن دنیا جواب بدهند. خیلی از هواداران کمک می کردند و دوست داشتند اسم شان برده شود. ما سامانه حمایتی هواداری راه انداختیم. خیلی ها می خواستند حتی زمین به تیم بدهند. من یک سابقه تاریخی داشتم درباره کشتی گیران که یکمیلیارد تومان ما محکوم شدیم و پول حساب برداشت شد. همین دوستان گفته بودند که پول کشتی گیران را داده اند.

بعد مشخص شد اصلا این حرف ها نبوده است. برای همین ما هر پولی از این آقایان گرفتیم ، به خزانه ریختیم. در سند شماره ۲۰ مالی باشگاه ، ۲۰۰ هزار دلار از ایشان گرفته شده ، به حساب باشگاه ریخته شده است. دو ماه قبل از تاریخ اول تیرماه سال قبل ، ایشان متعهد شد که هر بازیکن جدیدی را می خواهیم ، این آقا پولشان را می دهد. ما که نمی توانستیم تمام ۲۰۰ هزار دلار گولچ را یکجا بدهیم. ما پولی که به بقیه دادیم را به گولچ هم دادیم. ولی گولچ در لیست تیم قرار نگرفت شروع کرد به اعتراض و گفت می خواهد منتقل شود. اصرار داشتند که او یک بازی ، بازی کند تا بشود ترانسفرش کرد اما برانکو او را نخواست و در ترکیب ۱۸ بازیکن هم نبود. بعد هم از ایران رفت و شکایت کرد. ما وقتی این بازیکن شکایت کرد ، جوابیه ای دادیم و از خودمان دفاع کردیم. لایحه رفت اما دفاعیه ما را قبول نکردند. الان هم این پرونده به دادگاه حکمیت رفته و شک نکنید ما برنده می شویم. »

او سپس درباره گولچ و کمک هدایتی هم گفت:«این تنها موردی نبود که ما از هواداران ، کمک های ریالی یا یورو یا سکه گرفتیم. ما این ها را ریال می کردیم و می ریختیم به خزانه باشگاه. این مسائلی که می گویید شخصی است. بارسلونا وقتی به مشکل خورد ، رفتند از هوادار پول گرفت. من برای هر پولی که گرفتم سند دارم. اینجا هیچ سندی نیست که برای پول ها وجود نداشته باشد.»

حسین هدایتی روی خط برنامه ۹۰ آمد و در نقد حرف های علی اکبر طاهری گفت:« پول آقای گولچ را آقای خبیری ، طاهری و ترکاشوند آمدند از من گرفتند. من آن زمان که اسپانسر تیم هم نبودند. گفتند همان شب اگر قراردادش را نبندیم ، او می رود. به من گفتند اگر این پول را ندهید ، او می رود. من برای هر بازیکنی فقط برای آن بازیکن پول دادم.»

طاهری که نمی خواست با هدایتی روی خط باشد در این بخش ، به حرف های هدایتی جواب داد و گفت:«شما پارسال ورود کنید به نتایج بعضی از بازی ها که خوب نبوده. هر بار تیم نتیجه نگرفته ایشان یک مصاحبه ای کرده است. یکبار گفتند گولچ ، بعد هم که گفتند پول دادیم برای اوکراینی ها. آرشیوهای نشریات هست. من یک چیز را برای تان بگویم. اساس کار باشگاه از ریلش منحرف شده است. اینکه یکی برای کار سیاسی و اقتصادی اش گفتیم پول باید برود توی تیم و بعد ما خرجش کنیم. کسی که ۲۰۰ هزار دلار قرارداد دارد را کلش را که روز اول نمی دادیم. من یادم هست اخیرا به بازیکنان گفته بودند ما ۴۰۰ سکه دادیم ، این ها کجا رفته است. این سکه ها را فروختیم و پولش را به حساب خزانه ریختیم. ما پول هایی که از آقای هدایتی آمده است را همه را سند زدیم .»

فردوسی پور درباره شیوه مدیریتی طاهری انتقاد کرد و گقت که این بازیکن را خود برانکو خواسته یا باشگاه؟ بعد این پرونده ها چه فرقی با دوره رویانیان دارد؟ که طاهری جواب داد:«این طور نیست که بازیکنی بدون نظر برانکو جذب شده باشد. هر بازیکنی را گرفتیم ، امضای جذبش از طرف برانکو وجود دارد. همین مورد طارمی که می گویید مشکل مدیریتی بود. ما از طارمی در ۲۴ فروردین امضا گرفتیم که او بازیکن سال بعد ماست. شما دارید ابهام های هواداران را بیشتر می کنید. من حاضرم بیایم در برنامه ۹۰ با خود شما مناظره کنیم و فیلمش را پخش می کنیم. بیایید وکلا باشند ، رسانه ها هم باشند برنامه را ضبط کنیم و پخش شوند و همه هم ببینند.» فردوسی پور اما اصرار داشت که طاهری به ۹۰ بیاید و زنده و بی واسطه از خودش دفاع کند. او تاکید کرد پرونده طارمی و ریزه اسپور اتفاقا خیلی روشن است و جزئیاتش مشخص است. او اصرار کرد طاهری بیاید و توضیح بدهد همین پول هایی که از هخواداران گرفته می شود ، چه می شود. آن پول هایی که از ۳۰۹۰ همچنان کسر می شود ، به کجا می رود؟ که طاهری گفت:«این ابهام را چرا به من وارد می کنید. از روز پایان قرارداد در ابتدای فصل اگر پولی کسر شده است ، باید مشخص شود چرا گرفتند و تازه این ها را باشگاه و مدیریتش باید پاسخ بدهد. اگر پولی گرفته شده از کسی باید کلش بیاید به باشگاه پرسپولیس. »

هدایتی دوباره بعد از حرف های طاهری خواست حرف بزند و گفت:«من این حرف ها را به پای کم حافظه گی آقای طاهری می گذارم. من کی گفتم ۳۰ درصد قرارداد بازیکنان را می دهم؟ در ۳۱ برج ۲ سال ۹۵ ، ما با برانکو بودیم. این دوستان گفتند ۵ یا ۶ بازیکن می خواهند رای قهرمانی که همه آنها را گرفتیم. من ۳۰ هزار دلار برای اواخر تیرماه برای اوکراینی ها  دادم ، ۲۰۰ هزار دلار برای این بازیکن گرفتم. برای وحید امیری ۷۰۰ میلیون از من گرفتید ، به او ۴۰۰ میلیون دادید. برای هر بازیکنی ، بازیکن به بازیکن از من پول گرفتید. رسید بازیکن به بازیکن هم به من دادید. »

دوباره طاهری روی خط آمد و گفت:«مسائل اخیری که برای هدایتی پیش آمده باعث شده دچا فراموشی شود. ایشان گفت من پول را برای

من این ۷۰۰ میلیون را برای شما می آورم تا سیه رو شود هر که در او غش باشد. تا مشخص شود که چه کسی می رود دور بازیکنان را به هم می ریزد. اینکه یکی بخواهد فرافکنی کند ، بگوید ما ۳۰۰ میلیون را ندادیم به بازیکنی ، دروغ است. فردا من این مطلب را رو می کنم که این ۳۰۰ میلیون را ما برداشتیم یا رفته کجا. خود آقای خبیری به من پیام تلگرامی داده است. این آقا دارد طوری می گوید که ما را متهم کند ، من واقعا متاسفم برای اخلاق و این بحث دیگر خیلی به انحراف رفته است. »

هدایتی باز تاکید داشت که ۳۰ درصد چقدر می شده است؟ هدایتی گفت ۱۹ میلیارد تومان به پرسپولیس در دوره طاهری پول داده است. بعد طاهری را بی انصاف خطاب کرد. او اصرار کرد طاهری می آمده دفتر او پول بگیرد. طاهری هم گفت برای این ادعای ۱۹ میلیارد تومانی سند رو کند!

هدایتی ادعا کرد ۱۹ میلیارد از ترکاشوند رسید دارد و این اسناد را به عادل داده است و عادل بلافاصله گفت:«اگر این ۱۹ میلیارد را به بانک سرمایه برگردانده بودید الان فقط ۱۰۰۰ میلیارد به این بانک بدهی داشتید.

که هدایتی با قسم آیه گفت این حرف دروغ است و برای اثبات حرفش هم گفت هفته قبل دسته چک گرفته و اگر بدهی داشت ، نمی توانست دسته چک بگیرد. البته او بعد از کمی گفت ، آن ماجرا یک بحث دیگری دارد که باید درباره اش توضیحات دیگری بدهد!

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید