واکنش فرمانده فلسطینی به اعلام حمایت سردار سلیمانی

کدخبر: ۱۹۳۶۷۷
«شبکه خبری المیادین» دوشنبه شب گزارش کرد: «سرلشکر ابو احمد فواد» معاون جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین گفت: از آن جایی که سردار سلیمانی، خود یک فرمانده میدانی و دارای تجربه است، از مسائل مطرح شده از سوی ایشان حمایت می کنم.
واکنش فرمانده فلسطینی به اعلام حمایت سردار سلیمانی

سردار سلیمانی در تماس تلفنی با فرماندهی گردان های شهید عزالدین قسام و فرماندهی گردان های جهاد اسلامی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقامت اسلامی فلسطین اعلام کرد.

فواد با تاکید بر این که امروز محور مقاومت قدرتمندتر از گذشته است، تاکید کرد: مقاومت مردم فلسطین تنها نیست بلکه امکانات بسیاری در اختیار دارد.

وی با اشاره به این که آمادگی داریم با تمامی گروه های فلسطینی برای شروع یک انتفاضه اقدام کنیم، تاکید کرد: باید به شکاف میان گروه های فلسطینی برای مقابله با دشمن و جنایت های آنان پایان داد.

معاون جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: از رئیس تشکیلات خودگردان دعوت می کنم، برای مقابله با تصمیم ترامپ در جلسه جبهه مردمی فلسطین شرکت کند.

فواد در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از مهم ترین عناصر تداوم انتفاضه مردم فلسطین، وجود رهبری یکپارچه تمامی گروه های فلسطینی است.

«جرج حبش»، «ابوعلی مصطفی» و «احمد جبریل» در سال 1967 جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین را با هدف آزادسازی فلسطین از طریق مبارزات چریکی را تاسیس کردند.

این گروه دارای دیدگاهی ضد امپریالیستی و بر این باور است که اسرائیل زائیده صهیونیسم زائیده امپریالیست است و باید با آن مبارزه کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.

بیت المقدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش جدایی ناپذیر فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

کنگره آمریکا در 23 اکتبر 1995 این طرح را تصویب کرده بود و با این حال، دولت های مختلف آمریکا از آن زمان تاکنون از اجرای این مصوبه امتناع کرده بودند اما ترامپ براساس وعده هایش در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این مصوبه را اجرا کرد.

این تصمیم ترامپ که نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است، با مخالفت‌های بسیاری چه در داخل آمریکا و چه در عرصه جهانی رو به رو شده است. تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش و نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی ارزیابی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید