تحلیل روزنامه اسرائیلی از علت خروج فوری نیروهای روسیه از سوریه

کدخبر: ۱۹۳۷۱۵
ایسنا: روزنامه اسرائیلی هاآرتص اعلام کرد که دستور ولادیمیر پوتین برای عقب‌نشینی نیروهای روس از سوریه، بخشی از طرح وی درباره مشارکتش در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه است.
تحلیل روزنامه اسرائیلی از علت خروج فوری نیروهای روسیه از سوریه

ایمی فریس روتمن، تحلیلگر اسرائیلی روزنامه هاآرتص نوشت: دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای عقب‌نشینی نیروهایش از سوریه بخشی از طرح وی درباره شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ است. او می‌خواهد مردمش را مطئمن کند که فرزندانشان به زودی از جنگ پرهزینه سوریه بازخواهند گشت.

وی اعلام پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را به سفر غیرمنتظره‌اش به سوریه ربط داد.

این روزنامه نوشت: این اقدام در حالی صورت گرفته که قرار است این هفته پوتین کنفرانس مطبوعاتی تلویزیونی سالانه خود را که خلاصه‌ای از نتایج سال ۲۰۱۷ است در حضور بیش از ۱۰۰۰ خبرنگار برگزار کند.

با این اقدام پوتین قادر خواهد بود به سؤالات مربوط به موفقیت‌ها در سوریه و نه شکست‌ها یا موعد عقب‌نشینی پاسخ دهد. به رغم اینکه پیش‌بینی می‌شود پوتین در این انتخابات پیروز شود اما بی‌توجهی و بی‌خیالی رأی دهندگان از دوره طولانی در بالاترین سطح خود قرار دارد.

با توجه به اینکه روابط میان روسیه و غرب در بدترین وضعیت خود قرار دارد این مساله منطقی است. هر پیروزی علیه آمریکا انگیزه‌ای برای پوتین و انگیزه احتمالی برای رأی دهندگان جهت رفتن به پای صندوق‌های رأی خواهد بود.

هاآرتص نوشت: تعهد پوتین درباره پایان دادن به درگیری به دلیل انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهوری یک تاکتیک سیاسی قدیمی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید