قبل از خرید، یک سیب بخورید

کدخبر: ۱۹۳۷۳۲
قدم زدن در راهروهای فروش مواد غذایی می تواند برای هرکسی یک کار دشوار باشد. برای بعضی از مردم، دور شدن از کنار قسمت اسنک ها غیر ممکن است، گویی پاهای شما مجبور به رفتن به آن قسمت هستند!

الو دکتر؛ قدم زدن در راهروهای فروش مواد غذایی میتواند برای هرکسی یک کار دشوار باشد. برای بعضی از مردم، دور شدن از کنار قسمت اسنک ها غیر ممکن است، گویی پاهای شما مجبور به رفتن به آن قسمت هستند!

آیا تا به حال پیش آمده که فکر کنید چگونه باید از آن قسمت دور شوید؟ محققان دانشگاه کورنل ممکن است یک راهی برای فریب مغز در مورد فرار از راهروهای میان وعده های ناسالم پیدا کرده باشند. و آن راه این است: قبل از خرید، یک سیب  بخورید.

بله، خودتان برنامه ریزی کنید: خوردن یک سیب قبل از خرید مواد غذایی موجب خرید مواد غذایی سالمتر می شود.

دانشمندان در تحقیقات خود، کشف کردند که افرادی که قبل از خرید از سوپرمارکت ها و فروشگاههای مواد غذایی یک سیب، خورده بودند، 25 درصد بیشتر احتمال داشت که میوه ها و سبزیجات بیشتری نسبت به کسانی که آن را نخورده بودند، خریداری کنند.

این محققان، فرضیه های خود را با انجام سه مطالعه ثابت کردند. برای اولین مطالعه خود، محققین به 120 نفر از شرکت کنندگان دراین تحقیق قبل از شروع خرید، به طور تصادفی به برخی از شرکت کنندگان، یک عدد سیب، به برخی یک کوکی داده و به برخی دیگر هیچ چیزی داده نشد. محققان به خرید این شرکت کنندگان نظارت داشتند. آنها کشف کردند که خریدارانی که قبل از خرید، سیب دریافت کرده بودند، 28 درصد بیشتر از کسانی که قبل از خرید کوکی دریافت کرده بودند و 25 درصد بیشتر از کسانی که هیچ چیزی دریافت نکرده بودند، میوه و سبزیجات خریده بودند.

یکی از محققین به ما توضیح می دهد که : "آنچه که این یافته به ما می آموزد، این است که داشتن میان وعده های سالم و کوچک قبل از خرید می تواند ما را به یک ذهنیت سالم تر برساند و ما را به سمت انتخاب گزینه های غذایی بهتر هدایت کند".

برای آزمایش های دوم و سوم، خریداران به طور مجازی خرید خود را انجام دادند. برای مطالعه دوم، به 56 شرکت کننده در ابتدا کوکی یا سیب در اختیارآنها گذاشتند و سپس از آنها خواستند که خود را در درحال خرید از یک فروشگاه مواد غذایی تصور کنند. سپس خریداران مجازی برای انتخاب 20 جفت محصول انتخاب شدند. هر جفت حاوی یک انتخاب بود که سالم بود (کم کالری) و دیگری که ناسالم بود (با کالری بالا). به طور مشابه با آزمایش اول، افرادی که نمونه سیب دریافت کرده بودند، نسبت به افرادی که کوکی دریافت کرده بودند، مواردی را انتخاب کردند که سالم تر بود. (حاوی کالری کم). علاوه بر این، برخی شرکت کنندگان که بخشی از این نمونه بودند، توجه داشتند که مقادیر بیشتری از اقلام کمتر سالم را انتخاب کنند.

برای آزمایش سوم، 59 شرکت کننده به سه گروه کنترل تقسیم شدند: به یک گروه شیر شکلاتی که دارای برچسب "شیر شکلات سالم و کامل" بود، داده شد. به گروه دیگر مشابه همان شیر شکلاتی داده شد. با این حال، در این زمان، به آن برچسب "شیر شکلات غنی و شیرین" نامگذاری زده شده بود. در همین حال، گروه نهایی یا گروه سوم هیچ شیری دریافت نکرد. سپس آنها را برای انتخاب غذا در یک فروشگاه مجازی که حاوی گزینه های سالم (کم کالری) و ناسالم (کالری بالا) بود، آماده می کردند.

نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که به آنها شیر شکلات با برچسب سالم و کامل داده شده بود، قادر به انتخاب غذاهای سالمتر در فروشگاه های مجازی بودند. این نشان می دهد که یکی از عوامل که می تواند بر رفتار یک فرد پس از مصرف یک نمونه تاثیر بگذارد، سلامتی درک شده از آن است نه سلامت واقعی محصول.

این تقویت اولیه است، جایی که قرار گرفتن یک ارگانیسم در معرض یک محرک، باعث ایجاد یک ذهن آگاه یا ناخودآگاه مربوط به آن می شود. این همچنین "تئوری را به تست بکشانید"، را به عنوان یک ایده کوچک قرار می دهد که می تواند یک نیروی محرک برای یک اقدام بزرگ در آینده باشد.

نویسندگان توصیه می کنند صاحبان فروشگاه قبل از ورود مشتریان به فروشگاه یک نمونه از میوه ها و سبزیجات تهیه و به خریداران عرضه کنند.

آنها همچنین به افرادی که خرید می کنند، توصیه می کنند تا قبل از خرید، یک میان وعده کوچک و سالم بخورند. این نه تنها موجب حذف گرسنگی شما می شود، بلکه ممکن است شما را از راهرو میان وعده ها بیرون براند و به سمت گزینه های سالم در سوپر مارکت بکشاند.

کسی چه می داند،، شاید خوردن یک سیب در روز، واقعا بتواند شما را از مواد غذایی ناراحت کننده و ناسالم دور نگه دارد!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید