بلایی که بستنی بر سر کودک می آورد

کدخبر: ۱۹۳۷۳۶
زیاده‌روی در خوردن بستنی و حتی خوراکی‌های شیرین به علت قند زیاد ذائقه کودک را تغییر می‌دهد و از آنجا که اغلب پس از خوردن بستنی توجه به شستشوی دندان نمی‌شود، دندان‌های کودک مستعد پوسیدگی می‌شوند.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر انسیه طلایی، متخصص بیماری‌های نوزادان، کودکان و نوجوانان به این پرسش پاسخ داد.

خوردن بستنی پاستوریزه و غیرخیابانی می‌تواند برای کودک شادی‌بخش باشد چون هم شیرین و هم سرد است و نسبت به سایر محصولات موجود در سوپرها مثل چیپس و پفک، به علت دارا بودن شیر و چربی و کربوهیدرات می‌تواند سالم‌تر و قابل قبول باشد و مصرف گهگاهی آن منعی ندارد ولی باید دقت کنید که به مقدار زیاد مصرف نشود یا قبل از وعده غذایی کودک به او بستنی ندهید، چون ممکن است جایگزین وعده اصلی شده و کودک را مستعد سوء تغذیه کند.

مصرف  زیاد بستنی به دلیل اینکه باعث افزایش وزن غیرطبیعی کودک می‌شود و اشتهای او را نسبت به مصرف وعده غذایی کم می‌کند و از طرفی دیگر، دریافت ویتامین، املاح و پروتئین موردنیاز کاهش می‌یابد، می‌تواند به سلامت کودک آسیب برساند.

علاوه بر این، زیاده‌روی در خوردن بستنی و حتی خوراکی‌های شیرین به علت قند زیاد ذائقه کودک را تغییر می‌دهد و از آنجا که اغلب پس از خوردن بستنی توجه به شستشوی دندان نمی‌شود، دندان‌های کودک مستعد پوسیدگی می‌شوند. و به مرور زمان با وجودی که ممکن است کودک از نظر وزنی مناسب باشد، ولی کم بنیه بوده و مستعد ابتلا به عفونت‌ها می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید