امکان پیش سفارش اپلیکیشن ها فراهم شد

کدخبر: ۱۹۳۷۷۱
اپل امکان قبول پیش سفارش اپلیکیشن های iOS و macOS را برای توسعه دهنده ها ارائه داد. توسعه دهنده ها و برنامه نویسان اپ از این پس می‌توانند از طریق پنل خود یک اپلیکیشن را پیش از تاریخ عرضه نهایی پیش فروش کنند.
امکان پیش سفارش اپلیکیشن ها فراهم شد

اپل خطاب به توسعه دهندگان توضیح داد:«کاربران از این پس می‌توانند صفحه مربوط به اپلیکیشن شما را پیش از انتشار آن برای دانلود ببینند. زمانی که اپلیکیشن شما منتشر شد، مشتریان می‌توانند اعلان مربوط به آن را دریافت کرده و به طور خودکار آنها را روی دستگاهشان دانلود کنند.»

این ایده باعث می‌شود تا روند جلب توجه کاربران توسط توسعه دهندگان آسان تر شود؛ به همین دلیل به توسعه دهندگان توصیه می‌شود از همین حالا صفحه معرفی اپلیکیشن در حال توسعه خود را تولید کنند و کار بازاریابی برای آن را پیش از عرضه نهایی شروع کنند.

این قابلیت جدید روی تمامی پلتفرم‌های اپل شامل iOS ،macOS و tvOS پشتیبانی می‌شود و تنها کافی است روز عرضه نهایی اپلیکیشن خود را مشخص کنند. بازه زمانی می‌تواند از 2 تا 90 روز متغیر باشد. دستگاه کاربرانی که پیش سفارش اپلیکیشن ها را در صفحه معرفی ثبت کرده باشند، به طور خودکار تا 24 ساعت پس از عرضه نهایی، اپلیکیشن مورد نظر را نصب می‌کند.

گفتنی است؛ این قابلیت از دو سال و نیم پیش و مشخصا ماه مه 2015 در گوگل پلی ارائه شده بود. قابلیت Pre-Registration در گوگل پلی تا پیش از این برای عرضه بازی ها و اپلیکیشن های بزرگ نظیر Monument Valley 2 به کار گرفته شده بود.

اما حالا اپل با ارائه این قابلیت توانسته همگام با گوگل قدم بردارد و کاربران را از حضور اپلیکیشن های جدید آگاه سازد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند بازی ها یا اپلیکیشن های جدید را بررسی کرده و پیش از عرضه آنها را سفارش دهند. این قابلیت از طرف دیگر باعث افزایش محبوبیت و شهرت اپلیکیشن ها شده که فاکتور بسیار خوبی برای توسعه دهندگان به حساب می‌آید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید