آب و هوای 8 استان برفی و بارانی می شود + جزئیات

کدخبر: ۱۹۳۷۷۸
ایرنا: سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی در آخر هفته خبر داد و اعلام کرد که بیش از ۸ استان کشور با بارش های باران و برف همراه می‌شوند.
آب و هوای 8 استان برفی و بارانی می شود + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی در آخر هفته خبر داد و آخرین وضعیت بارشها در روزهای آتی را اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

اواخر پنجشنبه 23 آذر 96: بارش باران گاهی با رعد و برق در جنوب خوزستان و شمال استان بوشهر.

جمعه 24 آذر 96 : بارش باران گاهی با رعد و برق در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی بوشهر؛ بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با آبگرفتگی معابردر خوزستان، نیمه جنوبی فارس، شمال و غرب هرمزگان؛ بارش باران و در ارتفاعات برف در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و شرق لرستان.

شنبه 25 آذر 96: بارش باران با رعد و برق در خلیج فارس به ویژه در مناطق مرکزی و شرقی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت  همراه با آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس و کرمان که بارش در مناطق مرتفع و سردسیر کرمان به شکل برف خواهد بود.

بارش برف در مناطق کوهستانی استانهای یاد شده موجب اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود و مردم باید در تردد دقت و احتیاط کافی را داشته باشند.

همچنین با توجه به وزش باد شدید، خلیج فارس روزهای پنجشنبه و جمعه مواج پیش‌بینی می‌شود از اینرو توصیه خواهد شد که برای جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

انتظار می‌رود فعالیت این سامانه بارشی در روز یکشنبه مورخ 26 آذر 96 نیز در مناطقی از جنوب و شرق کشور ادامه داشته باشد که در این مورد و همچنین سایر تغییرات فعالیت آن در اطلاعیه‌های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید