ابومازن: بار اول است که جهان مقابل اقدام آمریکا علیه قدس می ایستد

کدخبر: ۱۹۳۸۳۳
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنان خود در نشست سازمان همکاری اسلامی گفت: بار اول است که جهان یکپارچه درمقابل اقدام ترامپ علیه قدس اشغالی می ایستد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنان خود در نشست سازمان همکاری اسلامی گفت: بار اول است که جهان یکپارچه درمقابل اقدام ترامپ علیه قدس اشغالی می ایستد.

محمود عباس در جریان این نشست افزود: رئیس جمهوری آمریکا با اقدامی که صورت داد، قدس را به طور کامل به عنوان هدیه ای به اسرائیلی ها تقدیم کرد.

وی تأکید کرد: قدس همواره پایتخت فلسطین بوده است و تا ابد نیز پایتخت آن خواهد ماند. اکنون ۱۰۰ سال از بیانیه شوم بالفور سپری می شود. آمریکا گام به گام برای اجرای این بیانیه پیش رفت.

عباس ادامه داد: پس از آن بیانیه شوم، امروز شاهد بیانیه مشابهی از سوی ترامپ هستیم. ترامپ با این اقدام، قدس را به اسرائیل تقدیم کرد؛ گویی درحال تقدیم شهری از شهرهای ایالات متحده به اسرائیل است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: ما امروز در نشست سران کشورهای اسلامی گردهم آمده ایم تا قدس اشغالی را نجات دهیم و نگذاریم که در معرض تحریف هویتی و دینی قرار گیرد.

وی ادامه داد: اتفاقی که افتاده است، این ضرورت را به وجود آورده که تصمیم قاطعانه ای برای مقابله  اسرائیل اتخاذ کنیم و قدس را نجات داده  و سپس به اشغالگری پایان دهیم.

عباس گفت: دیگر نمی پذیریم که پس از مواضع رئیس جمهوری آمریکا و حمایت آشکارش از مواضع اسرائیل، این کشور نقشی در فرایند سیاسی در فلسطین داشته باشد. بدون به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین، هیچ صلحی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: همه توجه کنند! اسرائیل به سرزمین ما یورش برد. بیش از ۴۰۰ شهر و روستای آن را از صفحه روزگار محو کرد. تمامی قطعنامه های بین المللی را زیر پای گذاشت. اما تا به امروز هیچکس آن را مورد مؤاخذه قرار نداده است.

عباس خطاب به جامعه جهانی گفت: باعث تعجب من است که چگونه جامعه جهانی دربرابر جنایت های اسرائیل سکوت می کند و تجاوزهای مکرر آن را نادیده می گیرد.

عباس افزود: تا زمانی که واشنگتن از تصمیم خود در خصوص قدس صرفنظر نکند، ما نیز به توافقنامه های سابق خود پایبند نخواهیم بود. ما از سازمان ملل می خواهیم ضمانت هایی را برای عمل به قطعنامه های شورای امنیت درخصوص فلسطین، ایجاد کند. آمریکا دیگر شایستگی نقش آفرینی در مذاکرات را ندارد.

وی ادامه داد: ما از دولت هایی که به راهکار دو دولت اعتقاد دارند می خواهیم که قدس را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسند.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید