عربستان مسئولیت خلع سلاح حزب الله را به عهده گرفت

کدخبر: ۱۹۳۸۳۹
ایسنا: روزنامه الجزیره عربستان اعلام کرد که ریاض مسؤولیت خلع سلاح حزب الله لبنان یا به حاشیه راندن آن را برعهده گرفته است.
عربستان مسئولیت خلع سلاح حزب الله را به عهده گرفت

روزنامه الجزیره عربستان در گزارشی نوشت: "رخدادهای سیاسی اخیر ثابت کرد که رهبری عربستان معتقد است نقش حزب الله و ایران در لبنان امنیت و حاکمیتش را تهدید می‌کند و عربستان رهبر همبستگی اجتماعی و عربی است. عربستان تنها طرفی است که بهانه قوی را در اختیار دارد تا خواهان خلع سلاح حزب الله برای تحقق اهداف منطقه‌ای و بین‌المللی خود شود."

این روزنامه نوشت: "برای همین عربستان که رهبری مقابله مستقیم با حزب الله در لبنان و منطقه را برعهده دارد اقدامات اخیر را اتخاذ و اعلام کرد که موشکی که از یمن شلیک شده یک اقدام جنگی علیه عربستان به شمار می‌آید. اقدامات این بار عربستان با توافق با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ شده و استراتژی آمریکا و عربستان یکی است. این استراتژی تمرکز بر نابودی "تروریسم" است. استراتژی و سیاست عربستان رویکردهای این حزب علیه این کشور یا دیگر کشورهای منطقه را قبول نمی‌کند."

الجزیره مدعی شد: "این پافشاری عربستان بر خلع سلاح حزب الله نتیجه این است که این حزب نقش مناسبی را ایفا نکرده و مانع فعالیت دولت سعد حریری شده است. علاوه بر این اقداماتی که حزب الله در لبنان و سوریه اتخاذ کرده به جهان نشان داد که این حزب جناح نظامی ایران است و نقش طایفه‌ای را در منطقه ایفا می‌کند. زمانی که پلاکارهای مبارزه با اسرائیل را بالا می‌برد بهره‌برداری سیاسی از مساله‌ای است که اعراب از آن غافل نشده‌اند و مساله ملی و قومی آن‌هاست!"

الجزیره در ادامه ادعا کرد: "در نهایت می‌گوییم که استراتژی عربستان رهبری منطقه در "مبارزه با تروریسم" را تغییر می‌دهد و مساله مهم در این زمینه مبارزه با حزب اللهی است که مانع اصلی در لبنان محسوب می‌شود. این حزب موانعی را بر سر راه دولت حریری قرار داد و وی را مجبور به استعفا کرد. در نتیجه عربستان مسؤولیت خلع سلاح حزب الله یا دور کردن آن را به دوش گرفته است!"

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید