قفل شکنی آیفون بعد از وقفه طولانی

کدخبر: ۱۹۳۹۳۸
یکی از مهندسان گوگل از شناسایی حفره امنیتی خاصی در سیستم عامل تازه اپل موسوم به iOS 11.1.2 خبر داده که شکستن قفل آیفون را به طور گسترده بعد از مدتها ممکن می‌کند.
قفل شکنی آیفون بعد از وقفه طولانی

این اولین بار است که فردی موفق به قفل شکنی یا jailbreak سیستم عامل iOS11 می شود. برخی جزئیات مربوط به این آسیب پذیری که مربوط به کرنل یا هسته اصلی سیستم عامل مذکور است، در اینترنت منتشر شده است.

یان بیر از محققان گروه طرح صفر گوگل فردی است که آسیب پذیری یادشده را در iOS 11.1.2 شناسایی کرده است. اپل با عرضه وصله های امنیتی تازه تلاش کرده این مشکل را برطرف کند و جلوی jailbreak  را بگیرد.

با این حال محقق امنیتی یادشده می گوید این حفره امنیتی که tfp0 نام دارد، بر روی تمامی مدل های جدید آیفون قابل بهره برداری است و با استفاده از آن می توان تغییرات لازم را به دلخواه در آیفون اعمال کرد و از جمله هر برنامه ای را در این گوشی نصب کرد.

از زمان عرضه نسخه 10 سیستم عامل iOS تا به حال هیچ کس نتوانسته بود برای قفل شکنی این سیستم عامل به طور گسترده و فراگیر اقدام کند و باید تا زمان عرضه ابزار یادشده منتشر ماند تا مشخص شود ادعاهای مهندس گوگل صحیح است یا خیر./ خبرگزاری فارس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید