واکنش آیت الله مکارم شیرازی به نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب

کدخبر: ۱۹۳۹۵۳
انتخاب : آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با بیان این مطلب که یکی از حربه های دشمن، به راه انداختن جنگ روانی است، اظهار داشتند: گاهی خطر جنگ روانی از جنگ نظامی نیز بیشتر است؛ چرا که یک جامعه را به جان هم انداخته و آنان را مأیوس می کند و وسیله آن نیز رسانه ها و فضای مجازی است.
واکنش آیت الله مکارم شیرازی به نامه احمدی نژاد به رهبر انقلاب

 امروز متأسفانه فضای مجازی ابزاری برای پخش دروغ ها و تهمت ها شده و هرچه تکذیب می شود، از رو نرفته و مجدد تکرار می کنند؛ این مسئله دلیل بر این است که به دنبال حق و حقیقت نیستند و فقط به دنبال ایجاد بدبینی و اختلاف هستند.

آیت الله مکارم خاطرنشان ساخت: از دیگر ابزارهای جنگ روانی، سیاه نمایی است؛ شخصی به رهبر انقلاب نامه ای نوشته و مملکت را به صورت ویرانه معرفی کرده است؛ در حالی که این مسئله بی انصافی است و مأیوس نمودن مردم کاری غلط است.

این استاد خارج فقه حوزه تصریح کرد: سیاه نمایی افتخار نیست؛ اگر نقدی هم دارید، راه اصلاح آن را نیز بیان کنید و صرف گفتن بیماری شجاعت نیست.

این مفسر قرآن کریم بیان کرد: امروز قدرتمندترین دولت ها در حال مبارزه با ایران اسلامی بوده و ما در مقابل آنان ایستاده و نباید تسلیم جنگ روانی دشمن شویم.

این مرجع تقلید اظهار داشت: جنگ روانی، جنگی خطرناک است و باید مراقب بوده و فضای مجازی را اصلاح کنیم؛ نباید اجازه داد، هر شخصی برای تخریب افراد و تشکیلات استفاده نماید؛ باید از منافع این فضا استفاده و از زیان های آن در امان بمانیم.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: ما در جبهه های گوناگون موفقیت های بسیاری داشته ایم و نباید این مسائل را فراموش کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «خَیْرُکُمْ مَنْ لَمْ یَتْرُکْ آخِرَتَهُ لِدُنْیاهُ وَلا دُنْیاهُ لآِخِرَتِهِ وَ لَمْ یَکُنْ کَلاًّ عَلَى النّاسِ/ بهترین شما کسى است که آخرت خود را براى دنیا و دنیاى خود را براى آخرت رها نکند و سربار مردم نباشد».

این استاد برجسته حوزه اظهار داشت: مطابق با این روایت، انسان حتی نباید دنیای خود را برای آخرت رها کند؛ چراکه کار، عمر انسان را زیاد می کند و ما باید به دیگران خیر برسانیم.

وی ابراز داشت: امام علی(ع) کشاورزی کرده و هزار برده را از دسترنج خود خریدند و آزاد کردند؛ پس سرمایه داران باید به فکر دیگران نیز بوده و به آنان خیر برسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید