دمشق اظهارات دی‌میستورا و مسئولان فرانسوی درباره مذاکرات ژنو را محکوم کرد

کدخبر: ۱۹۴۰۴۵
وزارت خارجه سوریه اظهارات نماینده سازمان ملل در بحران سوریه و مسئولان وزارت خارجه فرانسه را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یکی از مسئولان وزارت خارجه سوریه گفت: این ادعاها نشان دهنده ادامه اقدامات خصمانه علیه سوریه و دروغ‌گویی‌ها و اتهاماتی است که از آغاز تجاوز به سوریه به گفتن آن عادت کرده‌اند. سوریه با تمامی تلاش‌های صادقانه برای خروج از بحران کنونی همواره برخورد مثبتی داشته و هیئت دمشق با جدیت در مذاکرات شرکت کرد.

او ادامه داد: هیئت سوریه امیدوار بود این دور از مذاکرات به نتایج مثبتی برسد اما بیانیه ریاض و برخی مسائل دیگر تمامی احتمالات را ناکام گذاشت. بیانیه مخالفان در ریاض با هدف به شکست کشاندن مذاکرات بود.

روز پنجشنبه پس از پایان بی‌نتیجه هشتمین دور از مذاکرات ژنو، استفان دی‌میستورا، نماینده سازمان ملل در بحران سوریه، دمشق را مسئول شکست مذاکرات دانست. چنین موضعی از سوی وزارت خارجه فرانسه نیز اتخاذ شده است.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: همگان باید درک کنند که روند ژنو مذاکرات سوری-سوری و با رهبری سوریه است. فرستاده سازمان ملل نیز باید این را کاملا درک کند و موانع را از سر راه بردارد و با شفافیت برخورد کند.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل پس از پایان مذاکرات ژنو گفت: نظام اسد از آغاز بحران به هیچ وجه وارد مذاکرات جدی نشده است. آن‌ها خواهان توافق سیاسی نیستند بلکه می‌خواهند دشمنانشان را از بین ببرند.

معاون وزیر خارجه فرانسه نیز روز جمعه اعلام کرد که پاریس روش نظام سوریه در مذاکرات را محکوم کرده و هیئت دمشق را مسئول عدم پیشرفت مذاکرات می‌داند.

وزارت خارجه فرانسه همچنین دولت سوریه را مسئول نقض قوانین مناطق کاهش تنش در غوطه شرقی دمشق دانسته است.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از حامیان دولت سوریه خواست بر دمشق برای مشارکت کامل در مذاکرات با مخالفان فشار بیاورند.

هدر ناوئرت گفت: آمریکا از تمامی طرف‌ها می‌خواهد با جدیت برای حل سیاسی بحران اقدام کنند وگرنه با تنش و آشوب بی‌پایان در سوریه مواجه خواهند شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید