این دختر ایرانی دوست دارد گوش هایش در کُشتی بشکند ! +عکس

کدخبر: ۱۹۴۰۸۵
ملی‌پوش آلیش بانوان پس از حضور در نخستین دوره رقابت‌های کشتی کلاسیک، مقام سوم را کسب کرد و گفت: دوست دارم گوش‌هایم بر روی تشک کشتی شکسته شود.
این دختر ایرانی دوست دارد گوش هایش در کُشتی بشکند ! +عکس

زهرا یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری نخستین دوره کشتی‌ کلاسیک بانوان، اظهار کرد: نخستین دوره برگزاری مسابقات کشتی کلاسیک بانوان بود. برایم سخت بود چرا که اکثر ملی‌پوشان جودو حضور داشتند. نمی‌خواهم بهانه بگیرم، اما جودو بیشتر به کشتی‌ آزاد شبیه است و قدرت بدنی جودوکاران بیشتر است. در نهایت سوم شدم.

او در ادامه‌ افزود: قول می‌دهم اگر کشتی‌ کلاسیک را ادامه‌ دهم سال آینده حتما مقام نخست را کسب کنم.  در مسابقات انتخابی ملی،  آلیش و کشتی‌ کلاسیک که اردیبهشت ماه برگزار می شود باید یکی را انتخاب کنم و هرکدام را که انتخاب کنم برای پوشیدن پیراهن تیم ملی تمام تلاشم را خواهم کرد.

یزدانی درباره دلیل حضورش در رقابت‌های قهرمانی کشتی‌ کلاسیک کشور، اظهار کرد: می خواستم خودم را در کشتی‌ کلاسیک محک بزنم، در استان هم تعداد نفرات برتری که بتوانند در سطح کشور کشتی‌ بگیرند کم بودند. از سوی دیگر هم فدراسیون ابلاغیه زد که به دلیل برگزاری مسابقات برای نخستین بار، ملی‌پوشان آلیش و گراپلینگ برای افزایش سطح فنی مسابقات شرکت کنند. تجربه خوبی بود اما من هم چنان آلیش را بیشتر دوست دارم.

او درباره استفاده نکردن از گوش بند در مسابقات، بیان‌ کرد: استفاده از گوش بند برای این است تا ظرافت‌های زنانه را از دست ندهیم و گوش‌هایمان در حین مسابقات شکسته نشود که البته همه ما دوست داریم گوش‌هایمان شکسته شود. من نیز خیلی دوست دارم گوش‌هایم شکسته شود، البته نه در بین در و صندوق بلکه دوست دارم بر روی تشک کشتی‌ شکسته شود. از طرفی دیگر در حال‌ ترویج کشتی‌ کلاسیک، مبنی بر این که پوشش و حجاب  محدودیت نیست هستیم. در حالی که کشتی‌ را یک ورزش مردانه می دانند، بانوان مسلمان نیز می‌توانند با پوشش کشتی‌ بگیرند. لباس‌ها طوری طراحی شده است که بدون گوش بند نیز حجاب کشتی‌گیران رعایت می شود.

او در پایان بیان‌ کرد: آلیش رشته اول من است. حدود یک ماه است که کشتی‌ کلاسیک را تمرین کرده‌ام و از تمام کسانی که در این مدت به من کمک کردند، تشکر می‌کنم.

 نخستین دوره رقابت های کشتی کلاسیک بانوان روز گذشته در خانه کشتی تهران برگزار شد و زهرا یزدانی ملی پوش آلیش بانوان مقام سوم را کسب کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید