تظاهرات در کشورهای مختلف جهان علیه تصمیم ترامپ درباره قدس

کدخبر: ۱۹۴۱۲۶
هزاران اردنی و مکزیکی و نیز شهروندان آلمانی به منظور اعلام همبستگی با انتفاضه قدس و رد تصمیم ترامپ درباره این شهر اشغالی تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "پترا"ی اردن، تظاهرکنندگان در اردن بر  ماهیت عربی قدس اشغالی، پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی درباره این شهر، برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

همچنین مردم مکزیک در راستای محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره قدس تظاهرات کردند.

مکزیکی‌ها به درخواست کمیته همبستگی فلسطین در مکزیک به خیابان‌ها رفته و پرچم فلسطین را در دست داشتند.

ترامپ تصمیمش مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را چنین توجیه کرد که در طول دو دهه روسای جمهوری آمریکا این تصمیم را به تعویق انداختند و در نهایت موفقیت روند صلح را در پی نداشت لذا تکرار همان استراتژی‌ها اشتباه است. اما این اظهارات ترامپ تنها توجیهی عجیب از سوی او برای موضع‌گیری‌اش بود.

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد، هزاران تن در شهرهای مختلف آلمان در حمایت از قدس و محکومیت تمصیم ترامپ تظاهرات کردند.

احزاب سیاسی و نمایندگان پارلمان شیلی و شمار زیادی از مردم این کشور نیز در تظاهراتی که در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در شهر سانتیاگو برگزار شده بود، شرکت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که تصمیم ترامپ نقض صریح قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و نقض حقوق بشر و هتک حرمت مقدسات و تاریخ ملت فلسطین است.

همچنین صدها نفر مقابل سفارت آمریکا در سانتیاگو تظاهرات کردند و شماری از حاضران در این تظاهرات طی سخنرانی‌هایی تصمیم ترامپ را محکوم و بر عربی و فلسطینی بودن شهر قدس تاکید کردند.

تظاهرات کنندگان خواستار مجازات شدید رژیم صهیونیستی به خاطر نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایت علیه ملت فلسطین شدند.

برخی شهرهای دیگر شیلی نیز روز گذشته صحنه برگزاری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از قدس و فلسطین بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید