احمدی‌نژاد چگونه برنامه دیدارهای آیت الله هاشمی‌رفسنجانی را لغو می‌کرد؟

کدخبر: ۱۹۴۱۶۳
سایت اعتمادآنلاین : یکی از مشاوران مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: دولت انحرافی محمود احمدی نژاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی را در حصر ملاقات‌های خارجی قرار داده بود. اگر سیاستمداران خارجی می خواستند با آقای هاشمی دیدار کنند، وزارت خارجه ممانعت می کرد و اگر می خواست این کار را انجام دهند شخص احمدی نژاد با آنان برخورد می کرد.
احمدی‌نژاد چگونه برنامه دیدارهای آیت الله هاشمی‌رفسنجانی را لغو می‌کرد؟

غلامعلی رجایی از مشاوران رییس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من به خاطر دارم در مواردی که از استان های دیگر کشور از جمله مازندران یا از اصفهان می خواستند به دیدار آیت الله هاشمی بیایند با دخالت مستقیم وزارت اطلاعات دولت انحرافی احمدی نژاد، این ملاقات ها کنسل می شد. در حالی که ما منتظر ملاقات بودیم، به ملاقات کننده ها زنگ می زدند و می گفتند که از شهرتان خارج نشوید.

رجایی اظهار کرد: به نظر من احمدی نژاد تمام شده است. او نسخه غلطی بود که متأسفانه برخی به تهیه آن کمک کرده بودند. آیت الله هاشمی با درد و نگرانی می گفت که هنوز برخی دست بردار نیستند و نمی خواهند که اقرارکنند که اشتباه کرده اند. بنابراین نسخه تمام شده است و با تدبیر نظام از حضور او و نزدیکانش در انتخابات جلوگیری شد و در حتما در دوره بعد هم با این اقداماتی که انجام داده اند از حضور آنان جلوگیری می شود.

مشاور مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: این رفتارهای احمدی نژاد به نظر من نوعی فرار به جلو است که می خواهند ذهن جامعه را نسبت به مسائل دیگر منحرف کنند. او اکنون دارد از نارسایی ارتباطی قوه قضائیه با مردم و رسانه ها استفاده می کند درحالی که دستشان هم خالی است و اگر قوه درباره پرونده‌های آنان اطلاع رسانی بیشتری کند، آن ها حتی به سختی می توانند بین مردم تردد کنند. او می خواهد با حرکت های نمایشی، تنفر مردم از دولت خودش را با مظلوم نمایی از بین ببرد. به هرحال به نظر من تاریخ مصرف او گذشته است.

رجایی اضافه کرد: اگر مردم درباره برخی رفتارهای او از جمله اینکه چگونه با وزرا برخورد می کرد، چگونه از کابینه مصوبه می گرفت و چگونه وزرا را دست می انداخت، انگشت حسرت خواهند گزید که چگونه هشت سال کشور را به دست چنین فردی داده اند.

او تصریح کرد: آقای هاشمی به موقع مسائل را تشخیص دادند ایشان می گفتند که درباره عملکرد غیرقانونی احمدی نژاد در زمان استانداری تذکر داده بودم و پیشنهاد کرده بودم که تغییر کند. چون در کار سوآپ نفت با کشورهای همسایه بود و پول حاصله را به کشور برنمی گرداند. آقای هاشمی می گفت از آن موقع این آدم را شناختم و برای این هم تأسف می خورد.

رجایی تأکید کرد: اصولگرایان درباره احمدی‌نژاد سر یک دو راهی قرار گرفته‌اند. اگر بگویند که او را می شناختیم و حمایت کردیم که مورد سرزنش جامعه خواهند بود و اگر بگویند که نمی شناختیم که بیشتر سرزنش می شوند که چطور به خود حق دادند فردی را که نمی شناختند حمایت کردند. اصولگرایان تا مدت‌ها به مردم ایران، انقلاب و کشور مدیون هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید