دیدگاه وزیر دفاع آمریکا درباره حمله نظامی به ایران

کدخبر: ۱۹۴۱۷۹
جام جم آنلاین: جیمز ماتیس، درباره شواهد ارائه شده درباره حمایت ایران از حوثی‌های یمن گفته نیازی به واکنش نظامی علیه ایران نیست.
دیدگاه وزیر دفاع آمریکا درباره حمله نظامی به ایران

به گزارش بی بی سی، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، پنج‌شنبه ۱۴ دسامبر، قطعه‌هایی از موشکی را نمایش داد که ادعا شده ایران در جنگ یمن علیه عربستان به کار برده است. خانم هیلی گفت که موشک شلیک شده به فرودگاه ریاض در چهارم نوامبر امسال، در ایران ساخته شده است.

ایران با رد این اتهام‌ها مدارک ارائه شده را جعلی و ساختگی توصیف کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا چنین شواهدی می‌تواند به واکنش نظامی ایالات متحده علیه ایران منجر شود، گفت: "واکنش نظامی نه. به همین دلیل سفیر ایالات متحده در سازمان ملل این موضوع را مطرح کرد نه یکی از نظامیان ما."

او تاکید کرد که فقط تلاش دیپلماتیک کافی است که به کشورهای جهان نشان بدهد ایران دنبال چه هدفی است.

وزیر دفاع آمریکا از ایران به خاطر حمایت از بشار اسد و حزب‌الله لبنان انتقاد کرد و گفت که "آنچه ایران انجام می‌دهد و باعث مرگ غیرنظامیان می‌شود، غیرقانونی است."

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به ارائه مدارکی علیه ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به سئوال خبرگزاری رویترز گفته که "دبیرخانه سازمان ملل متحد در این مقطع هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و فرانسه همچنان در حال بررسی اطلاعاتی است که در اختیار دارد."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید