ترامپ دوشنبه راهبرد امنیت ملی آمریکا را اعلام می‌کند

کدخبر: ۱۹۴۲۵۴
رئیس‌جمهور آمریکا فردا دوشنبه راهبرد امنیت ملی جدید این کشور را با تاکید بر تعهد خود به سیاست‌های «نخست آمریکا» اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: دو مقام بلندپایه آمریکایی روز شنبه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه راهبرد امنیت ملی جدید این کشور را بر اساس سیاست «نخست آمریکا» ارائه و در میان مسائل دیگر، اعلام خواهد کرد که چین یک رقیب است.

ترامپ از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، قدردانی کرده و در عین حال خواستار آن است که پکن فشار بر کره شمالی را بر سر برنامه هسته‌ای آن افزایش دهد و همچنین در مورد روابط تجاری خود با پیونگ‌یانگ تجدید نظر کند تا اوضاع به سود واشنگتن تغییر کند.

این مقامات آمریکایی -که نخواستند نامشان فاش شود- افزودند راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا که قرار است در سخنرانی ترامپ اعلام شود نباید نوعی تلاش برای محدود کردن چین به شمار رود، بلکه تصویری روشن از چالش‌های ناشی از اقدامات چین را ارائه خواهد کرد.

یکی از این مقامات آمریکایی گفت: این راهبرد امنیت ملی جدید، که همچنان در حال تهیه است، ممکن است اعلام سپتامبر ۲۰۱۶ باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا را درمورد اینکه تغییرات آب و هوایی تهدیدی برای امنیت است، لغو کند.

رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا قرار است اولویت‌های سیاست خارجی خود را ترسیم و بر تعهد خود به سیاست‌های «نخست آمریکا» از جمله تقویت ارتش آمریکا، مقابله با افراط‌گرایان و سازماندهی مجدد روابط تجاری به منظور افزایش قدرت رقابت آمریکا تاکید کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید