انتقاد حق شناس از برخورد نامناسب با دستفروشان در تهران

کدخبر: ۱۹۴۲۶۱
عضو شورای شهر تهران با اشاره به انتشار فیلم مربوط به ضرب و شتم یک دستفروش گفت: بخشی از اقتصاد غیررسمی کشور در این حوزه صورت می‌گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود به مسئله دستفروشی و حواشی اخیر آن پرداخت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه انتشار فیلم ضرب و شتم مامور شهربان و یک دستفروش موجب تاثر خاطر شهروندان تهرانی شد، اظهار کرد: بی شک مسئله دستفروشی در شهر تهران به موضوعی با دو وجه متباین تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن نگاه اقتصاد کلان بخشی از اقتصاد غیر رسمی کشور در این حوزه صورت می‌گیرد و سیستم اقتصادی کشور را با اخلال مواجه می‌کند.

معیشت بخش بزرگی از اقشار جامعه به دستفروشی گره خورده است

حق‌شناس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر و با نگاه اقتصاد خرد معیشت طیف گسترده ای از اقشار جامعه به این فعالیت گره خورده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه مدیریت امر در چنین شرایطی کاری به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر از سایر امور معمول است، بیان کرد: شهرداری تهران به عنوان مسئول نظم و ساماندهی در فضاهای عمومی شهر در ساماندهی این وضع پیچیده و دشوار دخیل است.

حق‌شناس با تاکید بر اینکه در این مسیر شهربانان و ماموران رفع سد معبر وظیفه‌ای خطیر را بر عهده دارند، اظهار کرد: آن‌ها آینه تمام نمای تعامل و فقر مدیریت شهری در برخورد با مسائل شهر هستند.

وی با تشکر از زحمات شهربانان شهرداری تهران ادامه داد: اینجانب از عموم شهروندان تهرانی و به ویژه اتباع افغان به دلیل اتفاق ناگوار اخیر عذرخواهی می‌کنم و از شهرداری تهران در برخورد شایسته با ماموران خاطی سپاسگزارم.

وی افزود: از شهردار تهران می‌خواهم تا با برنامه‌ریزی برای آموزش روش‌های گفتگوی سازنده و تعامل موثر با دستفروشان چهره مهربان و صمیمی را از مدیریت شهری تهران در اذهان عمومی شکل دهد تا از تکرار حوادث این چنینی پیشگیری شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید