یک نظر سنجی: بیش از نیمی از انگلیسی ها خواهان ماندن در اتحادیه اروپا هستند

کدخبر: ۱۹۴۲۶۳
تارنمای روزنامه «ایندیپندنت» نوشت: براساس یک نظر سنجی 51 درصد از انگلیسی ها می خواهند عضو اتحادیه اروپا باقی بمانند در حالیکه 41 درصد خواستار خروج از آن هستند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از ایندیپندنت،موسسه «بی ام جی» دیروز نتیجه نظرسنجی خود را همزمان با دور دوم مذاکرات برگزیت که متمرکز بر روی مبادلات اتحادیه اروپا و انگلستان منتشر کرد.

در این نظر سنجی از یک هزار و 400 نفر در فاصله زمانی 5 تا 8 دسامبر (14 تا 17 آذر) گرفته شده است و اکثر نظر دهندگان خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا بوده اند و اقلیت خواهان خروج از آن هستند اما نتیجه رفراندوم سال گذشته برعکس این نظر سنجی بود.

در تمام نظر سنجی هایی که از ژوئن سال 2016 (خردادوتیر 95) تا به حال صورت گرفته، برای اولین بار است که آمار افراد خواهان ماندن در اتحادیه اروپا بیشتر می شود.

رئیس موسسه بی ام جی گفت که دلیل به وجود آمدن تغییر به این بزرگی این است که بسیاری از مردم در رفراندوم سال گذشته شرکت نکرده بودند؛ درحالیکه هنوز 90 درصد از اشخاصی که رای به ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا داده بودند در نظر خود باقی ماندند.

52 درصد از انگلیسی ها در رفراندوم سال گذشته نظر به خروج از اتحادیه اروپا و 48 درصد از آن ها نظر به ماندن را داشتند.

مایک اسمیتسون یک تحلیلگر انتخاباتی و سیاستمدار لیبرال دموکرات سابق در توئیتر خود نوشت که این مقدار بیشترین رای به ماندن در اتحادیه اروپا از زمان رفراندوم سال گذشته است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس این هفته برای انجام دور دوم مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا به توافق رسید اما برخی رهبران اروپایی هشدار دادند، این مذاکرات که تاکنون سخت پیش رفته است امکان دارد مشکل تر از این ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس عوام انگلیس در ماه سپتامبر گذشته (شهریور و مهر 95) با اکثریت آرا به لایحه برگزیت و پایان برتری قوانین اروپا در این کشور رأی موافق دادند.

با تصویب این لایحه، «قانون جوامع اروپایی 1972» از قوانین انگلیس حذف و قوانین این کشور پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مرجع اصلی قانون به شمار خواهند رفت.

در پی رأی سال گذشته مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، اولین دور مذاکرات برگزیت میان لندن و بروکسل در ماه ژوئن گذشته (خرداد و تیر 95) آغاز شد.

دو طرف پس از ماه‌ها مذاکره درباره حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس و انگلیسی‌های ساکن اروپا، مرزبندی دو ایرلند و پرداخت صورتحساب برگزیت از سوی انگلیس، بالاخره جمعه گذشته به توافق رسیدند.

انگلیس اکنون 15 ماه فرصت خواهد داشت تا بر سر چگونگی روابطش با اروپا پس از خروج از اتحادیه اروپا، مذاکره و در این مدت موظف خواهد بود تا به‌طور کامل به تعهداتش در چارچوب عضویت در این نهاد اروپایی، عمل کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، انگلیس قرار است به‌طور رسمی رأس ساعت 11 شب 29 مارس 2019 به‌وقت محلی (بامداد 10 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید