واکنش حزب الله لبنان به تلاش عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

کدخبر: ۱۹۴۲۹۹
ایسنا: عضو شورای مرکزی حزب‌الله اعلام کرد که حزب‌الله هرگز در حمایت از مقاومت فلسطین کوتاهی نمی‌کند.
واکنش حزب الله لبنان به تلاش عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

به گزارش العهد، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان اعلام کرد که حزب‌الله در حمایت و کمک به مقاومت فلسطین هرگز کوتاهی نمی‌کند.

قاووق در جریان سخنرانی‌اش در مراسم بزرگداشت شهید محمد قاسم ترحینی در شهرک "عبا"، خاطرنشان کرد که کودکان سنگ‌ به‌ دست در فلسطین اشغالی تأثیرگذارتر و مؤثرتر از هرگونه کنفرانس و نشست عربی و اسلامی هستند، زیرا اسرائیل امروز از این کودکان بیشتر از رؤسا، پادشاهان و سران عرب می‌ترسد.

وی در ادامه افزود: اسرائیل از عربستان نمی‌ترسد، بلکه از مقاومت در لبنان و فلسطین می‌ترسد، زیرا که رژیم صهیونیستی به خوبی می‌داند، زمانی که عربستان که به صدها میلیارد دلار سلاح تجهیز می‌شود، خطری برای امنیت و موجودیت آن ندارد و این سلاح مشروط به مبارزه با اعراب و مسلمانان یمنی، ایران، سوریه و یا مقاومت است. اسرائیلی‌ها خودشان به صراحت می‌گویند که عربستان هیچ وقت دشمن آن‌ها نبوده است و این کشور هیچ وقت با اسرائیل نجنگیده و نخواهد جنگید، همان طور که اسرائیل هیچ‌گاه با عربستان نخواهد جنگید.

این عضو شورای مرکزی حزب‌الله با اشاره به ادعاهای اخیر عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان مبنی بر اینکه "آمریکا در راستای حل مسأله فلسطین جدیت دارد، " اظهار داشت: عادی‌سازی روابط عربستان با دشمن صهیونیستی دردناک‌تر از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا است و عربستان با مواضع خود زخم‌های امت اسلامی را عمیق‌تر می‌کند. چگونه ممکن است کشوری ادعای خدمت به فلسطین را داشته باشد، اما قدس و مقدسات مسلمانان را نادیده بگیرد.

 قاووق در ادامه افزود: مقاومت به نشست‌ها، حاکمان و پادشاهان وابسته نیست، بلکه مقاومت در گرو استراتژی خود است و ملت فلسطینی نیز در گرو اراده رزمندگان و سلاح‌های آن‌ها و نیز  وعده‌های صادقانه سید حسن نصرالله است.

وی همچنین تاکید کرد که حزب‌الله از خشم آمریکا یا عربستان نمی‌هراسد، زیرا که حزب‌الله با عقده جلب رضایت یا برای نشان دادن ضعف در مقابل آمریکا یا متحدانش در منطقه زندگی نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید