افشاگر اسرار آل سعود به سراغ اموال بن سلمان رفت + عکس

کدخبر: ۱۹۴۳۴۲
مهر: افشاگر اسرار درونی آل سعود به حیف و میل فرزندان پادشاه عربستان در شرایطی که مردم عربستان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، پرداخته است.

مجتهد افشاگر اسرار درونی آل سعود به خرید کاخ مجلل از سوی محمد بن سلمان و نیز هواپیمای بوئینگ گرانقیمت از سوی سلطان بن سلمان واکنش نشان داده است.

وی با اشاره به خرید کاخی در فرانسه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و نیز خرید هواپیمای بوئینگ با قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از سوی سلطان بن سلمان پسر دیگر ملک سلمان در صفحه توییتر آورده است: خاندان دزدها بر کشور حکومت می کنند. اگر حیف و میل های زمان ملک سلمان را از سه سال قبل تاکنون در نظر آوریم برای حل بحران مسکن، فقر و بیکاری کافی است؛ حال اگر حیف و میل هایی که شاهان سابق آل سعود انجام داده اند در نظر آوریم چه؟! مبالغه نکرده ایم اگر بگوییم که زوال حکومت مفسدان آل سعود همه درد و رنجها را پایان می دهد.

شایان ذکر است که روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی اختصاصی پرده از خرید گرانترین خانه دنیا به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار از سوی محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ ساله سعودی برداشت. این کاخ مجلل که نام آن کاخ لویی چهاردهم است در شهر لوئینز ونسان فرانسه قرار دارد و در سال ۲۰۱۵ از سوی محمد بن سلمان خریداری شده است اما هویت خریدار و فروشنده از سوی شرکت های پوششی در فرانسه و لوکزامبورگ مخفی مانده است.

این شرکت های پوششی همگی متعلق به شرکتی سعودی به نام " کمپانی سرمایه گذاری هشت" بودند، که مالک آن فردی سعودی تبار به نام " عماد خاشقچی "بوده است. عماد خاشقچی برادرزاده "عدنان خاشقچی" تاجر اسلحه معروف سعودی است.

این قصر مجلل ۵۰ هزار متر مربع زیربنا دارد که در محوطه باغی به وسعت ۵۷ هکتار بنا شده است. این قصر دارای ۱۰ سوئیت و دهها اتاق خواب و یک اتاق پذیرایی بزرگ است.

این بنای مجلل همچنین دارای کتابخانه‌ بزرگ، انبار شراب، دو سالن رقص و یک سینمای اختصاصی است. در زیر زمین این عمارت یک آکواریوم بزرگ و یک دیسکو هم قرار دارد. دو استخر سرپوشیده و سرباز و یک زمین بازی اسکواش از دیگر امکانات در محوطه چند هزار متری این عمارت مجلل است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز مجله آمریکایی "فورچونز" هنگام معامله این قصر مجلل در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۲۲۰ میلیون پوند(۳۰۰ میلیون دلار) این خانه را گران ترین خانه مجلل دنیا معرفی کرده بود.

اخیرا نیز پس از معامله ۴۵۰ میلیون دلاری گران ترین تابلوی جهان (تابلوی منجی جهان اثر داوینچی) مشخص شد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خریدار اصلی این تابلو بوده است. رسانه های غربی همزمان پرده از خرید یک قایق سوپر لوکس تفریحی به قیمت ۵۰۰ میلیون دلار از سوی محمد بن سلمان برداشته اند.

گفتنی است در حالی خبرهای این چنینی درباره معامله های چند صد میلیون دلاری ولیعهد سعودی در رسانه های غربی منتشر می شود، که او کمتر از ۲ ماه پیش با صدور فرمانی در منصب ریاست کمیته ضد فساد در عربستان، دستور بازداشت دهها شاهزاده و مقام سابق سعودی را به اتهام فساد مالی و اقتصادی صادر کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید