معادله جنگ ورزشی ایران و عربستان پیچیده تر شد

کدخبر: ۱۹۴۳۵۸
در شرایطی که فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای تغییر رای AFC و لغو بازی با تیم‌های عربستانی در کشور بی طرف است، رئیس فیفا دیروز به عربستان سفر و با مقامات این کشور ملاقات کرد!
معادله جنگ ورزشی ایران و عربستان پیچیده تر شد

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال دیروز وارد ریاض شد تا دیدار و جلساتی را با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور داشته باشد. اینفانتینو برای تماشای بازی رئال مادرید در جام باشگاه های جهان در ابوظبی حضور داشت.

طبق اعلام سایت «ارم نیوز»، قرار است امروز( دوشنبه) جشنی در عربستان به مناسبت صعود تیم ملی این کشور به جام جهانی برگزار شود و اینفانتینو سرشناس ترین میهمان این جشن خواهد بود.

این سفر در شرایطی صورت گرفته است که فدراسیون فوتبال ایران با همراهی قطر فشار زیادی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا با نمایندگان عربستان در خاک خود آورده اند و حتی هفته پیش یک تفاهمنامه همکاری  امضا کردند. دبیر کل AFC چندی پیش اعلام کرده بود لغو بازی مسابقات ورزشی در کشور بی طرف شامل حال تیم های عربستانی و ایرانی نمی شود و نمایندگان ایران و عربستان باید در کشور بی طرف با هم بازی کنند.

این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هم اعلام کرده است این رای بر خلاف مصوبه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا است و در صورت پافشاری AFC  به بازی در کشور بی طرف، به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت خواهد کرد.

باوجود این، فدراسیون فوتبال عربستان با دعوت از رئیس فیفا و ترتیب دادن ملاقات با پادشاه عربستان نشان داد که هنوز یک قدم از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران جلو است. عربستانی ها که نفوذ و تاثیرگذاری خود را در سطح بالای ورزش و فوتبال آسیا بارها به رخ کشیده‌اند، حالا با دعوت از شخص اول فوتبال دنیا مسیر لابی‌ها را تغییر دادند تا معادلات فوتبال آسیا پیچیده‌تر شود.

ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در کاخ الیمامه شهر ریاض پذیرای جانی اینفانتینو، ر‌ئیس سوئیسی فیفا بود. 

اینفانتینو در فرودگاه ریاض مورد استقبال مقامات ارشد فدراسیون فوتبال عربستان قرار گرفت و سپس راهی کاخ پادشاه عربستان شد تا با ملک سلمان دیدار کند.

در این دیدار برنامه‌های برجسته فیفا برای توسعه فوتبال جهان و زمینه‌های همکاری مشترک این نهاد با کمیته المپیک عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مقامات ارشد عربستان از جمله احمد الجبیر، وزیر امور خارجه و آل شیخ، رئیس کمیته ملی المپیک در این نشست حضور داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید