نچیروان بارزانی به برلین رفت

کدخبر: ۱۹۴۴۷۷
نخست‎وزیر اقلیم کردستان عراق در سفر به آلمان با صدراعظم و وزرای خارجه و دفاع این کشور دیدار می‎کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روداو، «نچیروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق و «قباد طالبانی» معاون وی، وارد برلین شده و قرار است با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، ملاقات کنند.

گفتنی است این سفر به دعوت رسمی دولت برلین صورت گرفته است. از زمان تیرگی روابط اربیل- بغداد که محصول همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است؛ این دومین باری است که بارزانی و طالبانی عازم اروپا می‌شوند. آنها پیشتر سفری به فرانسه داشته و با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کردند.

علاوه بر مرکل، هیأت اعزامی از اقلیم کردستان عراق با وزرای خارجه و دفاع آلمان نیز دیدار خواهد کرد.

از جمله موضوعات مورد بحث میان طرفین، می‌توان به مسائل دو‌جانبه، جنگ با داعش و آوارگان اشاره کرد حال‌آنکه یافتن مکانیسمی برای رفع اختلافات اربیل- بغداد هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که سه‌شنبه هفته گذشته، پارلمان آلمان ارائه آموزش به نیروهای پیشمرگه را تا آوریل ۲۰۱۸ تمدید کرد و بودجه‌ای به ارزش ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو را نیز به این برنامه اختصاص داد.

شمار نیروهای آلمانی که در این برنامه مشارکت می‌کنند بیش از ۱۵۰ نفر عنوان می‌شود که از سال ۲۰۱۵ به این سو، در قالب ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش، ۱۶ هزار پیشمرگه را آموزش داده‌اند.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید