شمار نظامیان ایتالیا در عراق به نصف کاهش می یابد

کدخبر: ۱۹۴۴۸۷
«روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا گفت که این کشور شمار نظامیان خود را در عراق به نصف کاهش خواهد داد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع ایتالیا دیروز (یکشنبه) در مصاحبه با روزنامه 'لارپوبلیکا' افزود: داعش در سوریه و عراق شکست خورده است. تعهد ما به کارگیری 1500 نظامی بسیار قوی بود و اکنون شمار آنها را به نصف می رسانیم و نیروهایی را نیز که از سد موصل محافظت می کردند، کاهش می دهیم، البته ایتالیا درعراق برای آموزش نیروهای محلی بویژه پلیس حضور خواهد داشت.

پینوتی همچنین با اشاره به کاهش نظامیان در افغانستان و ماموریت جدید ایتالیا در نیجر گفت: من با رضایت می توانم بگویم که به یکی از اهدافمان رسیدیم. داعش در سوریه و عراق، جایی که با 1500 نظامی حضور داریم، شکست خورد. رویکرد اصلی ما این است که نیروهای مسلح باید در قبال تهدیدهایی که مربوط به کشور (ایتالیا) می شوند مداخله کنند و فکر می کنم مهم این است که درباره ماموریت‌ ها بازنگری کنیم. عملیات در نیجر، نتیجه این استراتژی است.

وی افزود: در ساحل (جنوب مدیترانه در آفریقا)، نیرویی متشکل از پنج کشور آفریقایی در حال شکل گرفتن است که مورد حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپاست و این هم در مبارزه با تروریسم در این منطقه و هم مبارزه با شبکه های جنایی که به مدیریت قاچاق انسان می پردازند، اساسی است.

پیونتی با اشاره به سایر ماموریت های نظامی در خارج گفت: ایتالیا سال هاست که در افغانستان مدیریت مرکز هماهنگی بازسازی را در تمام منطقه جنوبی غربی در دست دارد و نمی توانیم آن را رها کنیم. بنا بر این آن را حفظ می کنیم و از متحدان خود خواسته ایم تا سربازان ما را با یگان های سایر کشورها ادغام کنند تا بتوان از 900 نظامی که اکنون در این کشور حضور دارند، کاست.

ایتالیا هم اکنون در 33 ماموریت بین المللی در 22 کشور خارجی با 6800 نظامی حضور دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید