جیمز کلپر: نحوه دست دادن پوتین با ترامپ خاص و معنادار بود

کدخبر: ۱۹۴۶۴۴
مدیر سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا معتقد است نحوه دست دادن پوتین با ترامپ به گونه‌ای بود که گویا با یکی از دارایی‌های ارزشمند و تحت اختیار روسیه مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست، «جیمز کلپر»، ژنرال بازنشسته و مدیر سابق سازمان اطلاعات ملی آمریکا، با اشاره به دیدار پیشین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفت: نحوه دست دادن پوتین با ترامپ به گونه‌ای بود که گویا با یکی از دارایی های ارزشمند و تحت اختیار روسیه مواجه است.

کلپر در مصاحبه با شبکه سی ان ان اظهار داشت: پوتین می داند چگونه با یک دارایی ارزشمند رفتار کند. حرکتی که دقیقا در برابر رئیس جمهور ترامپ اجرا کرد.

او در توضیح منظور خود از دارایی ارزشمند ادامه داد: ما باید سابقه حرفه ای پوتین را در نظر داشته باشیم. من فکر می کنم برخی از تجربه های او در مواجهه با اشخاص خاص ناشی از تجربه های او در زمینه جذب دارایی های مخصوص روسیه است.

کلپر که در دوره ریاست جمهور باراک اوباما، در سمت مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا فعالیت داشت، پوتین را یک «مامور بزرگ» توصیف کرد. او یکی از منتقدان سیاست های ترامپ نیز است و چندی پیش اقدامات وی را ترسناک و نگران کننده توصیف کرد.

او در ماه اوت گفت: بی پرده بگویم، من درباره دسترسی او (ترامپ) به کدهای هسته ای نگران هستم. در یک لحظه اگر او تصمیم بگیرد اقدامی علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام دهد، متوقف کردن او مشکل خواهد بود.

رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد پیش از این با ابراز نگرانی درباره جنگ لفظی بین دونالد ترامپ و کره شمالی اعلام کرد افزایش تنش ها ممکن است از کنترل خارج شده و به یک درگیری نظامی جهانی تبدیل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید