بازداشت ۱۱ شاهزاده سعودی به اتهام تجمع اعتراضی در قصر الحکم

کدخبر: ۱۹۶۸۵۳
۱۱ شاهزاده سعودی که در قصر الحکم ریاض تجمع کرده بودند به وسیله گارد پادشاهی عربستان بازداشت و به زندان حائر منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  پایگاه خبری اخبار سعودیه، ۱۱ شاهزاده سعودی که رهبری آنها را شاهزاده «س ع س» برعهده داشته است بازداشت شدند.

این شاهزادگان در قصر الحکم در ریاض تجمع کرده بودند و به تصمیم دولت عربستان برای لغو معافیت شاهزادگان از پرداخت قبوض آب و برق اعتراض کرده و خواستار لغو فرمان پادشاهی در این زمینه شده بودند.

رسانه های نزدیک به حاکمیت در عربستان گزارش داده اند که این شاهزادگان با تجمع در قصر الحکم همچنین خواستار پرداخت غرامت به آنها بابت صدور حکم قصاص برای یکی از عموزاده هایشان شده بودند.

بر اساس این خبر، بعد از اینکه شاهزاده های سعودی از ترک قصر الحکم در ریاض خودداری کرده بودند دستور بازداشت آنها توسط گردان «السیف الاجرب» در گارد پادشاهی عربستان صادر شد و این ۱۱ شاهزاده سعودی به زندان «حائر» منتقل شده اند تا محاکمه شوند.

محمد بن سلمان از زمانی که قدرت را به دست گرفته است به دنبال کاهش امتیازات شاهزادگان سعودی و عمو زاده هایش بوده تا به این ترتیب با کاستن از نفوذ آنها تمام رقبای خود را از میان بردارد.

بر اساس گفته اهالی رسانه ها در عربستان، محمد بن سلمان بنا دارد از برخی شاهزاده های سعودی نیز لقب سلطنتی آنها را سلب کند و به این ترتیب خاندال آل سعود را کوچکتر کند. ولیعهد عربستان اخیرا هم به بهانه مبارزه با فساد شماری از مهمترین شاهزادگان سعودی را به اتهام فساد اقتصادی بازداشت کرده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید