عملکرد مثبت جپاروف برای استقلال + آمار

کدخبر: ۱۹۷۹۴۶
استقلال که به‌شدت در مسیر ترقی حرکت می‌کرد، در دو هفته اخیر دو توقف ناامیدکننده را برابر تراکتورسازی و سایپا تجربه کرده؛ مسابقاتی که در آن نمایش‌های این تیم هم چنگی به‌دل نمی‌زده و به‌ویژه در بازی دوم، آنها اصلا نشانی از تیم آماده دو‌ماه گذشته را نداشتند.
عملکرد مثبت جپاروف برای استقلال + آمار

 وجه مشترک این هر دو بازی اما غیبت سرور جپاروف در ترکیب استقلال بود. هافبک میانی ازبکستانی آبی‌ها که در این فصل فوق‌العاده خلاق و اثرگذار نشان داده، این دو‌بازی را به‌دلیل محرومیت از دست داد تا استقلال از این رو‌ به آن‌رو شود. البته که جای خالی سرور در ترکیب استقلال حتی با چشم غیرمسلح هم دیده می‌شود، اما وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، بیش از پیش به ارزش کلیدی این بازیکن برای تیم شفر پی می‌بریم. فقط کافی است بدانید استقلال با جپاروف تقریبا چهار برابر بیشتر از زمان عدم حضور او امتیاز جمع کرده!

بدون سرور نمی‌برند

 مسابقاتی که جپاروف در آنها بیشتر از یک‌نیمه بازی کرده:

استقلال خوزستان(مساوی)

تراکتورسازی(پیروزی)

سایپا(شکست)

پارس‌جم(شکست)

ذوب‌آهن(مساوی)

سپیدرود(پیروزی)

نفت تهران(پیروزی)

سیاه‌جامگان(مساوی)

گسترش‌فولاد(پیروزی)

پیکان(مساوی)

سپاهان(پیروزی)

نفت آبادان(پیروزی)

استقلال خوزستان(پیروزی)

 مسابقاتی که جپاروف در آنها غایب بوده یا کمتر از یک نیمه بازی کرده:

صنعت‌نفت‌آبادان(شکست)

پدیده(شکست)

فولاد(مساوی)

پرسپولیس (شکست)

تراکتورسازی(مساوی)

سایپا(مساوی).

با جپاروف: ۱.۹۳امتیاز، بدون جپاروف ۰.۵امتیاز!

سرور جپاروف در 13بازی این فصل برای تیمش بیشتر از یک‌نیمه بازی کرده که استقلال روی هم رفته در آنها 25امتیاز به‌دست آورده. این یعنی در حضور جپاروف، آبی‌ها به‌طور میانگین از هر بازی «92/1» امتیاز به‌دست آورده‌اند که آمار بسیار خوبی است. در نقطه مقابل اما جپاروف در 6بازی کمتر از یک‌نیمه برای تیمش به‌میدان رفته (یعنی یا غایب بوده و یا در نیمه‌دوم به‌عنوان بازیکن تعویضی فرصت حضور در میدان را به‌دست آورده) که آبی‌ها هیچ‌کدام از این مسابقات را نبرده‌اند. استقلال در این 6بازی جمعا 3امتیاز به‌دست آورده که میانگین وحشتناک فقط نیم‌امتیاز در هر بازی را نشان می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید