محدودیت‌ «محصوران» کمتر شده است

کدخبر: ۱۹۸۳۴۰
روزنامه آرمان: «محدودیت‌های محصوران نسبت به شش ماه قبل خیلی کمتر شده است»، این خبر را دیروز محمدرضا عارف اعلام کرد. فراکسیون امید از جمله گروه‌هایی است که پیگیر موضوع است و طی یکسال اخیر این موضوع بارها از سوی اعضای این فراکسیون مطرح شده است.
محدودیت‌ «محصوران» کمتر شده است

این کمیته پس از تشکیل با رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه جلساتی برگزار کرد. 17 مرداد سال جاری بود که مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس و عضو فراکسیون امید خبر داد که کمیته پیگیری این مطالبه در فراکسیون امید با آقای لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند تا بتوان راه حلی برای این موضوع پیدا کرد. به نوشته ایسنا؛‌ این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه این موضوع باعث بروز برخی مشکلات و ایجاد گره‌هایی در جامعه شده است، ادامه داد: تا زمانی که این موضوع به هر طریقی حل نشود انسجام ایجاد نخواهد شد؛ لذا به اعتقاد من لازم است بزرگان برای این موضوع راه حلی پیدا کنند. 16 آبان هم غلامرضا حیدری دیگر عضو فراکسیون امید خبر داد: « ظهر امروز به همراه جمعی از اعضای کمیته حصر فراکسیون امید با آیت‌ا... آملی لاریجانی درباره موضوع دیدار کردیم.» وی این دیدار را خوب و امیدوارکننده نسبت به کاهش محدودیت‌ها توصیف کرد.

سنگ‌اندازی

البته عارف برای پیگیری موضوع بارها مورد هجمه مخالفان قرار گرفته است، چنان‌که 15 آبان یکی از دانشجویان در سوالی پیگیر این موضوع و وعده‌های عارف برای رفع این قضیه شد. عارف در پاسخ به وی اظهار کرد: ما پیگیری این مساله را وظیفه خود می‌دانیم اما آیا رسانه‌ای کردن آن کمک می‌کند یا خیر؟ معجزه نمی‌توانیم بکنیم؛ در حد توان در حال پیگیری هستیم. رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: «امیدواریم این مسأله به عنوان بازی برد- برد به نفع نظام حل شود.» فردای انتشار پاسخ عارف بود که کیهان نوشت: ‌«در این که آقای عارف تحت فشار فتنه‌گران و افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی است، تردیدی وجود ندارد. این طیف طی چند سال گذشته علنا از عارف به عنوان اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و تحریک شده نیروهای امنیتی نام بردند و پس از حضور وی در مجلس نیز بارها وی را مورد اهانت و سرزنش قرار داده‌اند تا از این طریق، وی را وارد بازی خود کنند. در عین حال باید متذکر شد که ماجرای خیانت سران فتنه در آشوب نیابتی سال 88، بازی یا معامله نیست که بتوان درباره آن از تعبیر برد-برد استفاده کرد.» البته عارف بارها در مورد لزوم مشخص شدن وضعیت سخن گفته است که یک نمونه آن اردیبهشت سال جاری بود. به نوشته ایلنا؛ رئیس فراکسیون امید در آن مقطع اظهار داشت: «ایجاد حصر و ممنوع‌ التصویری در شأن این نظام نیست و باعث هزینه‌های جبران ناپذیر شده است. از رئیس‌جمهور می‌خواهم با استفاده ازجایگاه خود و اتخاذ تدابیر لازم و رایزنی این محدودیت‌ها را رفع کند تا حوادث تلخ گذشته رفع شود.»

کاهش محدودیت

بار دیگر عارف اخبار تازه‌ای اعلام کرد و با بیان اینکه محدودیت‌ها نسبت به شش ماه قبل خیلی کمتر شده، گفت: ‌این روند قابل قبول است و باید کمک کنیم این بدون اینکه سیاسی شود ادامه یابد چرا که احساس می‌کنیم که به سمت حل موضوع پیش می‌رویم. چنان که ایسنا نوشته است؛ محمدرضا عارف در دیدار با انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان که در محل فراکسیون امید برگزار شد، اظهار داشت: امروز روند قابل قبولی در این زمینه وجود دارد و اگر از ما می‌پرسیدند ما می‌گفتیم که هر چه زودتر این مسیر تمام شود به نفع امنیت ملی و کشور است ولی بالاخره امیدی‌ها و اصلاح‌طلبان که تصمیم گیرنده نیستند. البته ما هم نظر می‌دهیم ولی در مجموع ما باید بگوییم روند قابل قبول است و باید کمک کنیم این روند قابل قبول بدون اینکه سیاسی شود ادامه یابد. وی افزود: ما این مساله را باید با نگاه امنیتی و به نفع نظام تمام کنیم و اینکه کی و چه زمانی تمام می‌شود مساله‌ای است که در حال حاضر شورای عالی امنیت ملی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و دبیرخانه این شورا فعال شده و البته ما کمیته‌ای در فراکسیون امید به همین منظور تشکیل دادیم و امیدواریم که در مجموع بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. عارف ادامه داد: فضا در حال حاضر بهتر شده و محدودیت‌هایی که تا ۶ ماه قبل بود خیلی کمتر شده است و احساس می‌کنیم که به سمت حل موضوع می‌رویم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید