احمدی‌نژاد خود را به خواب زده است

کدخبر: ۱۹۸۵۱۴
قاسم میرزایی نکو در خبرآنلاین نوشت: اتفاقاتی که در کشور ما از پی هم به سرعت می‌آیند و می‌روند، گاهی ما را از برخی رخدادها و مسائل مهم سیاسی و اجتماعی دور می‌سازند. اتفاقاتی همچون تجمعات اعتراضی که در برخی از شهرهای کشور رخ داد و از سوی بعضی به آشوب کشیده شد، درست در هنگامه‌ای سر رسید که کشور در تب و تاب اقدامات رییس دولت های نهم و دهم و اطرافیان او بود.
احمدی‌نژاد خود را به خواب زده است

 این اقدامات که بسیار مورد اعتراض چهره‌های مختلف سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا قرار گرفت، در سخنان رهبری انقلاب هم به بهترین شکل ممکن با واکنش روبه رو شد و به توصیه‌هایی از سوی ایشان به مسئولان قبلی و فعلی نظام منجر گشت.

این امری طبیعی است که حساسیت‎های موجود در جامعه و نظام سیاسی ایران در پاره‌ای از اوقات بیشتر می‌شود. رهبری انقلاب در یکی از سخنرانی‌های خود که در همان روزهای اعتراضات مسئولان گذشته انجام شد، فرمودند مشکلاتی نظیر تورم، رکود و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که بنده از آنها مطلع هستم با همت و تلاش مسئولان قابل رفع است. این اتفاق خوبی است و در زمانی که مسئولان در پی انتقاد از یکدیگر هستند و ممکن بود با تشتت بخش‌های مختلف ضربه بدی را برای مجموعه نظام به بار بیاورد، توانست راهگشا باشد.

به عقیده من رهبری انقلاب تکلیف قضایا را روشن کردند. ایشان اعلام کردند که انتقاد سازنده هیچ عیبی ندارد اما کسانی که قدرت را در دست دارند یعنی چه که نقد کنند؟ این کاملا حرف درستی است. زمانی که من رییس یک سازمان هستم چرا باید از زیر مجموعه خود نقد کنم؟ اما متاسفانه در روزهایی شاهد بودیم که اپوزیسیون شدن رایج شده بود و به همین شکل هم ادامه می‌یافت.

فرقی هم بین مسئولان نداشت و هر کسی شروع به نقد از اوضاع کشور می کرد. از یک کشور که همه نباید نقد کنند و در جایگاه نقاد قرار بگیرند! کسی که خود گرداننده امور است برای چه و از چه موضوعی باید انتقاد کند؟ بخش اصلی نظر رهبری در آن سخنرانی، روی کسانی است که با عملکرد خود سوالات زیادی را در ذهن ایجاد کردند. مشکلاتی را برای کشور به وجود آوردند و بیت المال را حیف و میل کردند. آنچنان که سازمان‌های بازرسی روی آنها نظر دارد و بخش‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی کشور هم بابت اقدامات این عده، از آنان سوالات اساسی دارند.

اصلی ترین بخش سخنان رهبری انقلاب وحدت بر روی حل دغدغه‌های کشور است. باید علمای قوم و مسئولین مربوطه در سران قوا، مجموعه کادر نظام، هرجایی هم که نیاز است با کمک رهبری بنشینند و این قضایا را حل و فصل کنند.

هرچند معتقدم که روی سخن رهبری انقلاب به همه مسئولان کشور بوده است اما ایشان وقتی که می‌گویند: اینکه فردی مکرر دستگاه‌ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هر کودکی می‌تواند با سنگ، شیشه‌ای را بشکند، هنر آن است منطقی حرف بزند، روی سخنان‌شان به چه کسانی است؟ آیا منظورشان به کسی غیر از این مجموعه چند نفره است؟ البته هر کس پس از سخنان رهبری از ظن خود شد یار من و می تواند برای خود تحلیل و تجزیه کند. رهبری حتما هم نمی‌خواهند که از افراد نام ببرند. اما وقتی در جایی مستقیم اشاره می کنند و نکاتی را نظیر این جمله که شما کار دست تان بود و باید جواب بدهید را بکار می‌برند کاملا روشن و بین است که منظورشان چه کسی است. آقا به احمدی نژاد گفتند که اصلا در انتخابات نرو و شرکت نکن. بعد همین فرد می گوید نه چنین چیزی نگفته‎اند. وقتی کسی خواب است می‌توان بیدار کرد اما وقتی خود را به خواب زده است دیگر نمی‌توان کاری کرد. هر چه بگویید، جواب دیگری برای آن خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید