وزارت دادگستری آمریکا بار دیگر سناتور منندز را به اتهام فساد و رشوه محاکمه می کند

کدخبر: ۱۹۸۵۳۵
وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد قصد دارد «رابرت منندز» سناتور دمکرات را بار دیگر به اتهام فساد و رشوه خواری محاکمه کند.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، تجدید محاکمه منندز بعد از به توافق نرسیدن هیات منصفه درمحاکمه قبلی در نوامبر(آبان-آذر) انجام می شود.

بر اساس گزارش دادگاه، دولت به دنبال «نزدیکترین تاریخ ممکن» برای برگزاری دوباره محاکمه این سناتور است.

انتظار می رود منندز که از سال 2006 به نمایندگی از ایالت نیوجرسی در سنا حضور داشته است، در انتخابات امسال برای یک دوره شش ساله دیگر رقابت کند و رهبران دمکرات با وجود اتهاماتش با حضور وی در رقابت ها موافقت کرده اند.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: تصمیم به محاکمه دوباره منندز بر اساس قوانین و حقایق و به دنبال بررسی های دقیق انجام شده است.

این سناتور 64ساله به قبول پروازهای خصوصی، دریافت کمک هایی به کارزار تبلیغاتی و دیگر رشوه ها از یک چشم پزشک متمول به نام «سلمون ملگن» در ازای کمک های دولتی متهم شده است.

وزارت دادگستری آمریکا افزود: ملگن نیز که سال گذشته در دادگاه دیگری در فلوریدا به دلیل تقلب گسترده در برنامه بیمه اجتماعی موسوم به مدیکر مجرم شناخته شد، بار دیگر محاکمه خواهد شد.

«کِرک اوگروسکی»وکیل ملگن در ایمیلی از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا درباره پیگرد قانونی دوباره این پزشک ابراز «ناامیدی» کرد و آن را «مضحک» خواند.

دفتر منندز نیز در بیانیه ای از تصمیم وزارت دادگستری آمریکا درباره محاکمه دوباره این سناتور ابراز تاسف کرده و نوشت: دادگستری آمریکا بعد از هزینه کردن میلیون ها دلار از جیب مالیات پردازان آمریکا و ناتوانی در اثبات حتی یکی از اتهامات در دادگاه تصمیم گرفته این روند غیرعادلانه را بار دیگر اجرا کند.

دراین بیانیه همچنین آمده است: دادگستری نتوانست حمایت قاطع هیات منصفه (در دادگاه قبلی ) را بشنود و بی گناهی سناتور ممندز بار دیگر ثابت خواهد شد.

رویترز نوشت: برگزاری دادگاه دوباره مانع بزرگی برای منندز و همقطاران دمکراتش محسوب می شود که در تلاش برای کنترل بر سنا با فضای انتخاباتی نامطلوبی مواجه هستند.

جمهوری خواهان با 51 کرسی در مقابل 49 کرسی، برای حفظ فقط هشت کرسی تلاش می کنند. در مقابل دمکرات ها و نمایندگان مستقل برای کسب 26کرسی در این مجلس رقابت می کنند.

سال گذشته، در محاکماتی که 10 هفته طول کشید، دادستان ها ملگن را به اعطای هدایایی به منندز متهم کردند. آنها همچنین منندز را متهم کردند که به ازای دریافت چنین هدایایی، مقامات برنامه ملی بیمه اجتماعی (مدیکر) را برای تغییر سیاست هایشان تحت فشار قرار داده است.

به گفته داستان ها، سناتور منندز همچنین به دریافت روادید برای دوست خارجی ملگن کمک کرده و از مقامات آمریکایی خواسته است اختلافات بندری بین یکی از شرکت های ملگن را با جمهوری دومینکن رفع کنند.

وکلای منندز گفته اند وی و ملگن فقط دوست صمیمی هستند.

به گزارش ایرنا، سناتور منندز ازمعدود مخالفان سیاسی اوباما درحزب دمکرات آمریکا بود که برای به تصویب رساندن لایحه تحریم های جدید علیه ایران تلاش کرد.

کارشناسان مسائل سیاسی آمریکا پیشتر تصمیم وزارت دادگستری این کشور برای محاکمه یک سناتور شاغل را امر بی سابقه خوانده و گفته بودند که موفقیت وزارت دادگستری آمریکا در محاکمه منندز، سرآغاز تازه ای درجدال های سیاسی داخل آمریکا محسوب خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید