پرده برداری مشایی از ماموریت مخفی احمدی نژاد

کدخبر: ۱۹۸۵۷۲
تابناک: اعتراضات اخیر مردمی فتح بابی بود برای افشای نقش برخی افراد در این اتفاقات؛ تا جایی که اعلام شد یک مسئول سابق و سایت او که این روزها زبان به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزش های نظام گشوده احتمالا در این اتفاقات نقش داشته و نیروهای امنیتی در حال بررسی مساله ذکر شده هستند.
پرده برداری مشایی از ماموریت مخفی احمدی نژاد

به گزارش «تابناک»، احمدی نژاد و اطرافیانش طی روزهایی که اعترضات مردمی مطرح شد روزه سکوت گرفته بودند، اما وقتی دیدند که اقداماتی برای رفع مشکلات مردم معترض صورت گرفت و با سوء استفاده کنندگان از این اعتراضات نیز برخورد و بساط اعتراض نیز جمع شد، تلاش کردند تا فضا را تند کنند؛ به گونه ای که در این راه قدم به قیاس شرایط نظام اسلامی با سال های پایانی رژیم طاغوت گذاشتند.

«اسفندیار رحیم مشایی» مراد احمدی نژاد و یکی از نزدیک ترین افراد به او که رئیس دولت های نهم و دهم سختی های زیادی در راه حمایت از او متحمل شد و هیچگاه حاضر نشد خط خود را از او جدا کند، با نوشتن یادداشتی اولین واکنش جدی یاران احمدی نژاد به اتفاقات اخیر را نشان داده، اما بگونه ای که رسما انقلاب اسلامی را در وضعیت مشابه سال های پایانی رژیم طاغوت قلمداد کرده است.

رئیس دفتر احمدی نژاد در دولت دهم که او مقاومت های زیادی را برای گماردنش در مقام معاون اولی دولتش از خود نشان داد  امروز بیشتر چهره اش را نمایان کرده و با متنی که به نگارش درآورده نشان داده است که خیلی تحلیل هایی که آن زمان هم در مورد خطرناک بودن تفکر آنان به نگارش در می امد، بی دلیل نبوده است؛ وقایع و اتفاقات اخیر ر با سال ۵۷ مقایسه کرد.

احمدی نژاد و یارانش که اینبار استراتژی خود را برای ایجاد دو قطبی غنی و فقیر در حالی مطرح کردند که مردم سابقه اقدامات آنها را دیده بودند و البته به دلیل برخی جرائم مالی درگیر پرونده هایشان بودند؛ وقتی تلاش های خود را برای اهریمن سازی و ایجاد دو قطبی ناکام دیدند و بدنه مردمی را پشت سر خود ملاحظه نکردند، دست به رفتارها و موضع گیری های تندتری کردند تا شاید بدین واسطه بتوانند اندک پشتوانه مردمی برای خود ایجاد کنند.

اگرچه در شرایط عصبانیت رئیس جمهور سابق و یارانش به دلیل محکومیت هایی که از ناحیه جرائم و تخلفات مالی و ... در انتظار خود می دیدند، تلاش می کردند با طرح موضوعات حاشیه ای و بگم بگم ها با این رویکرد که در جریان دولت پرونده هایی علیه برخی افراد جمع آوری شده که در صورت برخورد با آنان این پرونده ها رو خواهد شد، اما در حقیقت این موضوع هم ادعایی بیش و ایجاد سدی برای جلوگیری از برخورد احتمالی با آنان نبود.

آنها حالا اعتقاد خود را در مورد نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری صریح تر عنوان می کنند. اگرچه منتظر نشستند تا نتیجه اعتراضات اخیر و موج سواری برخی روی این اعتراضات را ببینند، شاید بتوانند از این نمد برای خود کلاهی ببافند، اما به ثمر ننشستن پیش بینی های احتمالی آنان از نتایج این اعتراضات آنها را وا داشته که صریح نظر خود را بگویند. موضوعی که از زبان مشایی عنوان شده است. بر اساس اعتقاد آنان «نظام جمهوری اسلامی در سال پایانی‌ خود قرار دارد». ادعای پوچی که مشابه اینگونه ادعاها در زمان دولتداری احمدی نژاد و یارانش کم دیده نشد.

در جریان مناظره های انتخاباتی سال 1388 یکی از کاندیداها در مناظره با احمدی نژاد و در جواب آمارها و سخنانی که رئیس دولت وقت از اقدامات و عملکرد خود و دولتش می داد، خطاب به مردم گفت که  «مردم دارند شما را فریب می دهند، متاسفانه با جریانی مواجه هستیم که صاف توی چشم شما نگاه می کند و دروغ می گوید!» احمدی نژاد و تیمش را می توان جزو پدیده هایی خواند که اگر شما علم و اطمینان به این داشته باشید که حق با شماست، بازهم خود را محق و صاحب حق می دانند، حتی اگر شده به خلاف واقع گفتن متوسل شوند.

حالا آقای مشایی که 8 سال با یار غار امروز و دیروزش زمام دولت را بر عهده داشته اند و بسیاری از مشکلات امروز حاصل اقدامات و عملکرد آنهاست به طور کلی پای خود را کنار کشیده و بر این عقیده اند که نظام و دیگران باعث و بانی مشکلات امروز هستند. باید خطاب به آقای مشایی گفت که به فرض صحت ادعای تو، چه کسی بیشترین نقش را در مسائل و مشکلاتی که عنوان کرده و خواستار عذرخواهی بابت آن شده اید، دارد.

آیا روند نزول اخلاق چه در سطح جامعه چه در بین سیاسیون با طرح ادعاهای واهی علیه دیگران و بدون سند و مدرک، نابودی اقتصاد کشور با طراحی پروژه های خلق الساعه و بدون بازده، بالا رفتن 5 برابری قیمت دلار، افزایش یکشبه و چندبرابری قیمت خودرو، گرانی های بی حد و حصر و هر روزه مواد غذایی، اختلاس های بی سابقه در تاریخ انقلاب اسلامی، هدر دادن حدود 800 میلیارد دلار درآمد نفتی طی 8 سال، انزوای بین المللی و صدور قطعنامه های پی درپی علیه کشور، افزایش شکاف فقیر و غنی، ایجاد دو قطبی بین مردم از هر نوعش و مسائل زیادی از این دست را مگر غیر از این است که شما و دولت بهار مسببش بودید؟ حالا به جای پاسخگویی، مدعی هم هستید؟

در حقیقت یادداشت مشایی و تلاش احمدی نژاد و یارانش برای مشابه سازی شرایط امروز نظام با سال های پایانی حکومت طاغوت را می توان پرده برداری از ماموریت احمدی نژاد و اطرافیانش برای  رساندن نظام به شرایط انقلاب و سال 57 را نشان می دهد. شاید اگر بخواهیم صریح تر در ارتباط با یاداداشت اخیر مشایی و سابقه دولت احمدی نژاد سخن بگوییم، باید سئوال کرد که این گونه رفتارها، سخن گفتن ها و تحلیل های آنان حاکی از آن نیست که این جریان ماموریت داشته که حتی در 8 ساله زمامداری کشور را به چنین شرایطی برسانند؟ آیا حالا که موفق نشدند برای اجرای این سناریو در سال های پس از مسئولیت نیز تلاش می کنند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید