با 5 فاز رژیم کاهو آشنا شوید

کدخبر: ۱۹۸۵۸۵
کاهو جزء ثابت اکثر رژیم های لاغری است. این گیاه به دلیل وجود آب زیاد در بافت هایش به این محبوبیت رسیده و در این حد مصرف کنندگانش زیاد شده اند. اما قطعا باید به مضرات هر خوراکی ای نیز توجه کنیم.

نمناک؛ کاهو از سبزی های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و طبیعتی سرد و خنک دارد. کاهو گیاهی است یک ساله که دارای برگ های پهن، دراز و سبز، با طعم کمی شیرین می باشد و سرشار از ویتامین های A, B, C, E, K  می باشد.

فاز اول:

٢روز صبحانه ها ١/٢کاهو به همراه سبزیجات معطر مثل جعفری به همراه لیموترش میل منید چای و قهوه بی شکر مجاز است هرگونه نون و خوراکی دیگه کنار کاهو ممنوع می باشد

باقی روز وعده های معمولتون رو میل کنید

فاز دوم:

٢روز بعدی صبحانه و شام کاهو به شیوه گفته شده خورده می شود

فاز سوم:

این فاز سه روز است و کل روز می تونید کاهو و لیموترش بخورید خوردن هر خوراکی دیگه ممنوعه

فاز چهارم:

به آرامی به خوردن نرمال بر می گردید دو روز صبحانه و شام کاهو خورده می شود

فاز پنجم:

دو روز می باشد و مانند ابتدای رژیم صبحانه کاهو خورده می شود

مقدار کاهش وزن پس از رژیم ٧کیلو می باشد بعد اتمام پرخوری نکنید

مضرات زیاد کاهو خوردن

مصرف مداوم خیار، کاهو، گوجه و نظیر اینها، موجب افزایش رطوبت بدن می شود

باید دانست که مصرف مداوم خیار، کاهو، گوجه و نظیر اینها، موجب افزایش رطوبت بدن می شود که در قالب بافت چربی، که گفتیم طبیعت آن سرد و تر است، در بدن ذخیره می شود.

بهترین سس مخصوص سالاد

به خاطر این که بدن بیشتر مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، D، E و K را با وجود مواد چرب جذب می‌کند، برای همین روغن زیتون بهترین سس محسوب می‌شود چون به بدن کمک می‌کند مواد مغذی موجود در سالاد را بهتر جذب کند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایالت اوهایو انجام شده نشان می‌دهد در خون افرادی که سالاد خود را با روغن زیتون یا روغن کانولا می‌خوردند میزان زیادی کاروتنوئید وجود دارد. علاوه بر این نتایج پژوهش‌های زیادی که انجام شده نشان می‌دهد که این اسیدهای چرب اشباع نشده می‌تواند به آب شدن چربی‌های دور شکم کمک کند و اشتها را کاهش دهند.

بهترین روش تهیه‌ سس این است که روغن زیتون را با سرکه مخلوط کنید و یک سس لاغر کننده‌ خوب با سالادتان میل کنید. به عقیده‌ متخصصان این نوع سالاد با سس روغن زیتون و سرکه می‌تواند از افزایش گلیسمی خون بعد از مصرف غذا پیشگیری کند.

سالاد لاغری

با همه اینها در طب سنتی هم درباره سالاد از بین بردن چربی و لاغرکننده مطالبی گفته شده است که در ادامه توضیح می دهیم. سالادها و پیش غذاهایی که اجزای آن عمدتاً از گیاهان خانواده چتریان (آپیاسه) و نعنائیان (لامیاسه) هستند، در فرمولاسیون این سالاد لاغری هستند که هم به عملکردهای اجزای آن در طب سنتی و هم به اکشن های آن ها در فیتوتراپی توجه شده است که برای چنین افرادی که مشکلات گوارشی دارند، بسیار توصیه شده است.

این سالادهای لاغری نه تنها برای این قبیل بیماران زیان ندارد بلکه برای لاغری، پایین آوردن قند و چربی، بهبود کبد چرب، و پاکسازی کلیه ها و روده نیز بسیار سودمند است.

بهترین سالاد لاغری

هویج پوست نگرفته و نرم رنده شده: یک عدد متوسط

کرفس خردشده: نصف ساقه

پیاز شیرین خردشده: یک عدد متوسط

جعفری (برگ و ساقه های نازک): یک نعلبکی کوچک

شوید (برگ و ساقه های نازک): یک نعلبکی کوچک

گشنیز (برگ و ساقه های نازک): یک نعلبکی کوچک

مرزه (برگ و ساقه های نازک): یک نعلبکی کوچک

روغن زیتون فوق بکر: دو قاشق غذاخوری

پودر گل محمدی: یک قاشق مرباخوری پر

سیاه دانه (نیمکوب شده): یک قاشق چایخوری

پودر آویشن: یک قاشق مرباخوری

پودر کامل لیموعمانی (با پوست و دانه): یک قاشق مرباخوری

زرشک: یک قاشق غذاخوری.

وزن این سالاد لاغری با همه مخلفاتی که داخلش وجود دارد، حدود ۲۰۰ گرم خواهد شد. بهتر است این سالاد لاغری به عنوان یک وعده غذایی یا میان وعده غذایی مصرف شود. برای آن که این سالاد لاغری سیرکننده تر شود می توان کمی مویز هم به آن افزود و کسانی که یبوست دارند، می توانند مقدار بیشتری روغن زیتون و پودر گل محمدی در آن بریزند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید