روش های موثر سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

کدخبر: ۱۹۸۵۸۶
برخی از افراد رژیم های غلطی می گیرند که سبب شلی پوستشان می شود در این مقاله ترفندهای سفت کردن پوست پس از کاهش وزن را بیان کرده ایم.

 

نمناک؛ داشتن پوستی سفت و با قوام باعث جوانی و زیبایی می شود کاهش وزن در افرادی که به سرعت وزن خود را کم میکنند سبب شلی پوست اشخاص میشود که نارضایتی از اندام را برای آنها ایجاد میکند.در این مطلب شما را با 7 گام موثر برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن شدیدآشنا می کنیم.

ترفندهای سفت کردن پوست پس از کاهش وزن

شل شدن پوست بعد از کاهش وزن یک اتفاق بسیار شایع است. زمانی که کاهش وزن با شدت صورت می گیرد، پوست شما زمان لازم را برای انطباق با شکل جدید بدن ندارد.

برای جلوگیری از بروز این عارضه، شما نیاز به تعقیب رژیم های غذایی متعادل به همراه ورزش های خاص دارید. در اینجا 7 پیشنهاد موثر برای پیشگیری از شل شدن پوست بعد از کاهش وزن معرفی شده است:

پروتئین کافی بخورید:بهترین گزینه های غذایی برای سفت شدن پوست بعد از کاهش وزن، پروتئین است ضمن این که به کاهش وزن موثر نیز کمک می کند. بهترین گزینه های غذایی سرشار از پروتئین عبارتند از ماهی سالمون، گوشت بوقلمون، تخم مرغ، جو و اسفناج.

مقادیر زیاد آب بنوشید:نیاز نیست که شما حتما 8 لیوان آب در روز بنوشید. فقط کافیست خود را هیدراته نگه دارید. نوشیدن مایعات هر نیم ساعت یکبار بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. اگر از نوشیدن آب خسته شده اید، چای یا آب میوه های سالم را امتحان کنید. هیدراته ماندن بهترین راه برای ترمیم پوست است.

 

طناب زدن یکی از راه های سفت کردن پوست 

طناب بزنید: شما باید با وجود شل شدن پوست بعد از کاهش وزن، حتما ورزش کنید. طناب زدن یکی از بهترین گزینه های ورزشی است و به تقویت ماهیچه ها کمک می کند. بهتر است طناب زدن را به تدریج شروع کنید. مثلا دو تایم 15 دقیقه ای در روز.

چای دارچین با عسل بخورید:یک روش موثر برای سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن است و منجر به تقویت ماهیچه ها و پوست نیز می شود. 30 دقیقه قبل از صبحانه این نوشیدنی را بخورید تا به ترمیم پوست شل شده کمک کنید.

آلوئه ورا بخورید:آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها و شفا دهنده های پوست آسیب دیده است. آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن برای بهبود پوست شل شده شکم و بازوها بسیار موثرند. ماساژ با ژل آلوئه ورا هم همین خاصیت را دارد.

 

خوردن فراوان آب یکی از راه های سفت کردن پوست 

ورزش های قدرتی انجام دهید:برای تقویت بافت های همبند پوست و به دست آوردن عضله، تمرین های قدرتی انجام دهید. یکی از مفیدترین تمرینها وزنه زدن است.

مواد مغذی برای تولید کلاژن بخورید:برای از بین بردن پوست شل شده بعد از کاهش وزن، مواد مغذی را باید مصرف کنید که به تولید کلاژن و آلاستین کمک می کنند. این غذاها عبارتند از محصولات سویاف لوبیا، هویج، خربزه، ماهی سالمون، ماست، گردو و ...

پس از کاهش وزن چگونه باید از شل شدن پوست پیشگیری کرد؟ 

وقتی جوانید وزن کم کنید 

هر چه سنمان بیشتر میشود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی اش را از دست میدهد. بهمین دلیل اگر هنگام جوانی از شر وزن اضافه تان خلاص شوید، پوستتان بجای اولش باز خواهد گشت. هر چه زودتر وزنتان را کم کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که پوستتان خودش سفت شود. پس معطل نکنید! همین حالا برای کاهش وزنتان اقدام نمایید. 

رژیم یو یو نگیرید 

مانند یو یو رژیم گرفتن نه تنها برای بدنتان بلکه برای پوستتان هم خوب نیست. دائما فربه شدن و دوباره آب رفتن، پوست شما را تحت استرس قرار میدهد، پس باید بیشترین تلاشتان را بنمایید تا از رژیم یو یو دوری کنید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید