مک‌کانل: دموکرات‌ها در سنا کارشکنی می‌کنند

کدخبر: ۱۹۸۸۱۵
رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا، حزب دموکرات‌ را به کارشکنی در کار دولت متهم کرد و گفت تعطیل شدن دولت عواقب بدی به دنبال دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، میچ مک‌کانل، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی، دموکرات‌ها را به کارشکنی در کار دولت آمریکا متهم کرد.

او در سخنانی در صحن علنی سنا گفت: امروز روز دوم تعطیل شدن دولت به علت اقدام دموکرات‌ها در سنا است. امروز روز دوم از زمانی است که رهبر دموکراتها در سنا (چاک شومر) محاسبه‌ای سیاسی انجام داد تا بر اساس آن، کاری را انجام بدهد که بررسی‌های اخیر نشان می‌هد حتی اکثر دموکرات‌ها از آن حمایت نمی‌کنند. او دولت را تعطیل کرد تا نظر بخشی کوچک از حامیان چپگرایش را در حزب جلب کند. همه ما در سنا می‌دانیم که این اقلیت، قدرت کارشکنی دارد.

رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا افزود: از نظر قانونی بنده از حق اظهارنظر در این زمینه حمایت می‌کنم، اما مسئله این است که چه زمانی از این حق استفاده کنیم. روز جمعه رهبر دموکرات‌ها (در سنا) انتخابی غیرعادی و ویرانگر انجام داد تا بر اساس آن مانع لایحه مورد حمایت دو حزب شود و سبب شود دولت فدرال آمریکا تعطیل شود.

مک‌کانل اضافه کرد: همه این کار‌ها غیرضروری بود. اجماع گسترده‌ای در دو حزب (دموکرات و جمهوری‌خواه) درباره برنامه موسوم به داکا وجود دارد و دیگر مسائل مرتبط با مهاجران غیرقانونی مستلزم راه حلی مبتنی بر مصالحه است. حالا رهبر دموکرات‌ها (در سنا) می‌تواند به این داستان پایان بدهد. ما می‌توانیم از این بحران ساختگی عبور کنیم و به انبوهی از مسائل جدی بپردازیم که پیش روی ما قرار دارد و مستلزم رایزنی‌های اندیشمندانه دو حزبی است. تعطیل شدن دولت فردا آثار بدتری به همراه خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید