نظرسنجی: حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها مخالف شیوه حکومت‌داری ترامپ هستند

کدخبر: ۱۹۸۸۱۷
نتایج یک نظرسنجی‌ جدید نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم آمریکا از شیوه حکومت‌داری رئیس‌جمهور این کشور راضی نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛  نتایج نظرسنجی مشترک روزنامه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی درباره موضوعات مختلف از جمله اوضاع اقتصادی، وضع مهاجرت و ساخت دیوار مرزی نشان می دهد در مجموع 58 درصد شهروندان آمریکایی شیوه حکومت داری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را رد می کنند و در مقابل 36 درصد اقدامات وی به عنوان رئیس جمهور این کشور را تایید کرده اند.

بر اساس این نظر سنجی، 47 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی بر این باورند  که سیاست های مهاجرتی ترامپ به ضرر آمریکاست و موجب کاهش نیروی کار انسانی در این کشور می شود. این در حالی است که 46 درصد از اخراج مهاجران غیرقانونی آمریکا استقبال کردند.

در همین حال، 60 درصد از شهروندان آمریکایی با ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک مخالفت و این اقدام را هزینه ای اضافی برای دولت قلمداد  کردند.

نتایج این نظرسنجی در بخش رشد اقتصادی آمریکا در یک سال اول ریاست جمهوری ترامپ نشان داد 58 درصد از شرکت کنندگان نسبت به ایجاد اشتغال ابراز رضایت کرده و شرایط اقتصادی آمریکا را در بهترین سطح نسبت به 17 سال گذشته توصیف کردند.

در نهایت، نظر شرکت کنندگان در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ از سلامت روانی برخوردار است جالب بود؛ 73 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که ترامپ برخلاف اینکه خود را «باهوش» توصیف می کند، به هیچ عنوان مرد با استعدادی نیست.

این نظرسنجی از تاریخ 15 تا 18 ژانویه با شرکت 1005 شهروند آمریکایی انجام شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید