ارتفاعات لبنان، قربانگاه پناهجویان سوری

کدخبر: ۱۹۸۹۸۱
شبکه خبری المیادین گزارش داد:نیروهای امداد لبنان تاکنون اجساد یخ زده 16پناه جوی سوری که اغلب زن و کودک هستند در ارتفاعات مرزی لبنان و سوریه پیدا کرده اند.

براساس گزارش روز گذشته این شبکه خبری،30 نفر از آوارگان سوری که اواخر هفته گذشته با کمک یک قاچاقچی از مرزهای لبنان عبور کرده بودند پنجشنبه شب گذشته در نقطه مرزی مصنع و ارتفاعات شهرک الصویری دچار طوفان شده و شماری از آنها کشته شدند.

مسئولان دفاع مدنی لبنان این اجساد را زمانی یافتند که به آنها خبر داده شد تعدادی از پناهجویان نزدیکی منطقه « مصنع» دچار مشکل شده‌اند. تعدادی از افراد این گروه پناهجو نیز زنده بودند و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

سفرمرگ برای این آوارگان درارتفاعات الصویری ازپنجشنبه شب گذشته آغاز شد تا به مقصد در البقاع غربی در مرزهای این کشور به لبنان برسند.

بیشتر اجسادی کشف شده زن و کودک هستند حتی اجساد برخی از مادران در حالی یافته شد که کودکان خود را در آغوش گرفته اند و در کنار درختی یا تخته سنگی برای گریز از طوفان پناه بردند.

در این طوفان سرما 4 کودک 9 زن و 3 مرد جان باختند.

از میان این30 آواره سوری تنها هفت نفر نجات یافته اند اما سرنوشت دستکم هفت نفر دیگر از آنها نامشخص است.

شهرک الصویری آخرین نقطه مرزی پس از مجدل عنجر در ارتفاعاتی است که سوریه و لبنان را از هم جدا می کند و مسافت آن حدود چهار ساعت است اما با مشکلات و خطراتی همانند شرایط نامساعد جوی، صعب العبور بودن و نیز مین های کار گذاشته شده در ارتفاعات همراه است.

به نظر می‌رسد این گروه توسط قاچاقچیان در کوهستان رها و سرگردان شدند. دو نفر از قاچاقچیان بازداشت شده اند.

مرگ پناه جویان واکنش مردم لبنان را در بر داشته و به دنبال آن 'بشاره بطرس راعی' اسقف مارونی ‌های لبنان از محافل بین المللی خواسته است که به مسئولیت خود عمل کنند.

کمیسریای عالی سازمان ملل در امور آوارگان نیز در بیانیه ای نسبت به مرگ این آوارگان در نقطه مرزی شرق لبنان در حین تلاش برای ورود به خاک لبنان ابراز تاسف کرد و از کشورهای جهان خواست تا به نیازمندان کمک اجازه دهند وارد خاک این کشورها شوند و گذرگاه های امن را برای آنها فراهم کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید