جنگنده های روسیه برای نخستین بار در لایه دوم جو زمین تمرین کردند

کدخبر: ۱۹۸۹۸۵
جنگنده های نیروی هوافضای روسیه برای نخستین بار در لایه دوم جو زمین به نام «استراتوسفر» به تمرین نبرد هوایی پرداختند.

به گزارش امروز (سه شنبه) روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو، جنگنده های اسکادران دریایی ناوگان اقیانوس آرام روسیه در شبه جزیره کامچاتکا، نبرد تمرینی در لایه استراتوسفر را انجام دادند.

بر اساس سناریوی رزمایش هوایی، یک فروند از دو جنگنده، نقش هواپیمای رهگیر و جنگنده دیگر نقش هواپیمای دشمن فرضی را ایفا کرد.

همچنین ادعا شده که جنگنده نخست در لایه استراتوسفر بدون کمک سامانه های ناوبری هوایی و رادار، جنگنده فرضی دشمن را شناسایی کرده است.

روزنامه روسی به نقل از نیکلای واسکرسنسکی سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام روسیه نوشت: در نبرد هوایی دو شکاری رهگیر میگ-31 شرکت کردند و یکی از دو هواپیما با موفقیت جنگنده دیگر با نقش دشمن فرضی را شناسایی کرد.

روزنامه ایزوستیا بتازگی نوشت: روسیه با آغاز اجرای یک طرح نظامی، بمب افکن های پر قدرت قاره پیمای توپولف 160 یا قوی سفید روسی را به موتورهای جدیدی مجهز می کند که توان اوج گیری فراتر از جو را خواهد داشت و می تواند از مزیت رصد کمتر هنگام پرواز رزمی تا رسیدن به هدف بهره ببرد.

براساس طرح آغاز شده موتورهای پرقدرت NK 32 که در مرکز صنعتی علمی کوزنتسف شهر سامارا در منطقه ولگا ساخته می شود، این قدرت را فراهم می کند تا توپولف 160 بتواند از ارتفاع 18 کیلومتری بگذرد و چند کیلومتر فراتر از تروپوسفر (لایه نخست جو زمین) با ورود به لایه استراتوسفر چند هزار کیلومتر پرواز کند.

این روزنامه افزوده است: قرار است اقدام های لازم برای بررسی مراحل تولید موتور این هواپیما و صدور مجوز کارگذاری و پرواز توپولف 160 با آن تا سال 2018 صادر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید