وزارت کشور و مجلس مخالف اجرای طرح منع عرضه قلیان هستند

کدخبر: ۱۹۸۹۸۸
معاون دادستان گفت: وزارت کشور و مجلس مخالف اجرای طرح منع عرضه قلیان هستند و نمایندگان مجلس هم گویا استفساریه ای دادند که مشکلی برای عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها سنتی‌ندارند.

محمد جواد حشمتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر  اینکه دادستانی تهران هر از  گاهی فرصت ها و  ضرب الاجل هایی را برای مقابله با عرضه عمومی قلیان مطرح می‌کند اما بعد از مدتی این طرح به دست فراموشی سپرده می شود، آخرین وضعیت‌طرح منع عرضه قلیان به کجا رسید؟ گفت: قانونی در سال ۸۵ در این خصوص داریم. برخی دادستان ها در برخی استان ها هم‌ با قاطعیت اجرا کردند و در برخی‌شهرها هم‌ قاطعیتی وجود ندارد.

وی افزود: دادستانی کل به این مسأله ورود کرده است. اما نمایندگان مجلس به خاطر حوزه های انتخابیه خود به این مسأله ورود کردند و مساعدت هایی خواستند. اما وزارت کشور و نمایندگان مجلس مخالف اجرای این طرح بودند.

معاون دادستان‌کل‌کشور تصریح کرد: دادستانی موظف است به وظیفه قانونی خود عمل کند. نمایندگان مجلس هم گویا استفساریه ای دادند که مشکلی برای عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها سنتی‌ندارند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در خصوص نسل کشی پرندگان مهاجر در شمال کشور گفت: دادستانی به این مسأله ورود کرده است. به ویژه در فریدونکنار که مسأله چند وجه دارد ورود جدی تر شده است. علاوه بر این مسأله به موضوع صید بی رویه هم‌ورود کردیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید