انتقاد صریح اندیشمندان مالایی از سیاست های آمریکا علیه کشورهای اسلامی

کدخبر: ۱۹۹۰۴۱
دو تن از استادان دانشگاههای مالزی(مالایی) سیاست های خصمانه دونالدترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورهای اسلامی را موردانتقاد قرار داده وآنها را مصداقی برای دخالت در امور داخلی کشورهای دیگر دانستند.

ایرنا؛ پروفسور روسلان محمد نور معاون پژوهشی مطالعات اسلامی دانشگاه مالایا مالزی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به اعلام سیاست جدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر نقل مکان سفارت آمریکا به قدس، آن را یک حرکت اشتباه خواند و گفت که این تصمیم ترامپ باید در جهان به چالش کشیده شود، زیرا بیت المقدس متعلق به مسلمانان است، نه اسرائیل.

وی افزود: البته این بدان معنا نیست که قائل به حرمت دیگر ادیان برای بیت المقدس نیستیم، اما تاریخ نشان داده است که صلح و ثبات در این منطقه تنها در شرایطی محقق می شود که قدس تحت حکومت مسلمانان باشد.

پروفسور روسلان محمد نور، همچنین گفت: دخالت قدرت های جهانی به ویژه آمریکا در امور داخلی برخی کشورهای مسلمان باعث ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در منطقه غرب آسیا می شود. به عنوان مثال، رسانه های غربی تلاش کردند تا ناآرامی های اخیر در ایران را تظاهراتی برای ایجاد شرایط و حقوق دموکراتیک از سوی مردم ایران نشان دهند، در صورتی که شواهد نشان میدهد دخالت برخی کشورهای خارجی و حمایت آمریکا در این زمینه وجود داشته است.

پرفسور زید احمد از اساتید دانشگاه پوترا مالزی نیز با اشاره به تلاش آمریکا برای دخالت آمریکا در امور کشورهای اسلامی مختلف همچون، فلسطین، ایران و پاکستان و ... این اقدامات را غیرقانونی خواند و گفت که این روند کمکی به ارتقاء همزیستی مسالمت آمیز نمی کند.

وی همچنین تصمیم ایالات متحده آمریکا در انتقال سفارت این کشور به قدس را خلاف قوانین بین المللی دانست و درعین حال این موضوع را آسیب جدی به روند صلحی که غربی ها خود به رهبری آمریکا در منطقه دنبال می کنند، مطرح کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید