این مرد دولت آمریکا را دوباره تعطیل کرد + عکس

کدخبر: ۲۰۱۰۸۸
بخش هایی از دولت فدرال آمریکا برای دومین بار در سه هفته گذشته تعطیل شد.
این مرد دولت آمریکا را دوباره تعطیل کرد + عکس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تعطیلی اوایل بامداد جمعه به وقت آمریکا و پس از آن شروع شد که سناتور جمهوریخواه «رند پال» مانع از رای گیری در مورد لایحه بودجه دولت فدرال شد.

سنای آمریکا باید تا ساعت 24 پنجشنبه به لایحه بودجه رای مثبت می داد. سنا در اولین دقایق جمعه جلسه دیگری را برای رای گیری و تامین بودجه دولت فدرال تا 6 هفته دیگر آغاز کرد. 

رند پال

اگر سنا به طرح تامین بودجه رای بدهد، مجلس نمایندگان نیز آن را به رای خواهد گذاشت. پس از آن، این مصوبه باید به امضای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برسد.

یک مقام «اداره مدیریت و بودجه» کاخ سفید روز پنجشنبه با پیش بینی این وضعیت گفته بود که دولت برای آغاز دوره دیگری از «تاخیر در تخصیص اعتبارات آماده می شود.» 

لایحه بودجه شامل یک توافق طولانی مدت است که سقف بدهی های دولت را به مدت دو سال و تا ماه مارس 2019 افزایش می دهد. 

مخالفت سناتور رند پال علت اصلی ناکامی سنا در تایید این لایحه بود. تصویب این لایحه به تایید تمام یکصد عضو سنا نیاز دارد اما پال با آن مخالفت کرد.

این سناتور ایالت کنتاکی به افزایش سقف استقراض دولت فدرال و فقدان مسئولیت پذیری مالی حزبش جمهوریخواه انتقاد کرد. وی اظهار داشت: حزب من در کسری بودجه مقصر است. 

این سناتور خطاب به همحزبی هایش گفت: شما با افزایش کسری بودجه در دولت باراک اوباما [رئیس جمهوری پیشین آمریکا] مخالف بودید اما با کسری بودجه جمهوریخواهان موافق هستید. آیا این مصداق نفاق نیست؟

رهبران هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات بر سر لایحه تامین موقت بودجه توافق کرده اند. این لایحه شامل افزایش سیصد میلیارد دلاری بودجه نظامی و غیرنظامی در سال های 2018 و 2019 است. این لایحه همچنین سقف بدهی های دولت فدرال را تا اول ماه مارس 2019 بالا می برد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید