هشدار روسیه نسبت به حمله شیمیایی در ادلب

کدخبر: ۲۰۱۶۰۰
ارتش روسیه هشدار داد، شبه نظامیان جبهه النصره اقدام به انتقال بیش از 20 محموله گاز کلر به روستایی در ادلب سوریه کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز موسوم به مرکز آشتی سوریه در روسیه اعلام کرد، اطلاعاتی را از سوی یکی از ساکنان محلی دریافت کرده مبنی بر این که تروریستهای جبهه النصره به همراه عوامل گروه کلاه سفیدها در تدارک برای دست زدن به یک اقدام تحریک آمیز با استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب سوریه و انداختن تقصیر حمله به گردن دولت سوریه هستند.

در بیانیه این مرکز وابسته به ارتش روسیه آمده است: مرکز آشتی سوریه در روسیه در تاریخ 12 فوریه تماسی تلفنی از سوی یکی از ساکنان یکی از مناطق استان ادلب سوریه دریافت کرد که در آن شخصی اطلاعاتی درباره یک اقدام تحریک آمیز قریب‌الوقوع را به منظور پخش از یک شبکه تلویزیونی خارجی ارائه کرد. طبق گفته این شخص در بعد از ظهر روز 12 فوریه شبه نظامیان جبهه النصره اقدام به آوردن و تحویل بیش از 20 بطری گاز کلر به همراه تجهیزات محافظتی شخصی در سه خودرو به این منطقه کرده‌اند.

همچنین این مرکز تصریح کرد که نمایندگان شاخه محلی گروه کلاه سفیدها هم در یک جلسه نحوه "کمک‌های اولیه" با استفاده از تجهیزات محافظت فردی را برای "ساکنان محلی که ممکن است تحت تاثیر مسمومیتها قرار بگیرند" تمرین کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید